Wednesday, November 12, 2008

SK Semantan Ulu

Tuan Guru Besar SK Semantan Ulu, En.Sabarudin Mustafa sedang menyampaikan piala kepada pelajar terbaik Pra-sekolah .


En.Abdul Raof bin Abdul Kadir, Pengurus Bank Rakyat Cawangan Raub, sedang menyampaikan hadiah kepada salah seorang pelajar yang berjaya.
Pagi tadi SK Semantan Ulu telah mengadakan Hari Ucapan dan Penyampaian Hadiah serta Hari Graduasi bagi pelajar-pelajar Pra-sekolah. Pelajar Pra-sekolah yang bergraduasi ialah seramai 8 orang. Ini bermakna murid Tahun 1 SK Semantan Ulu pada tahun 2009 ialah 8 orang.
Kalau nak dibandingkan dengan pelajar Tahun 1 pada 2008, yang seramai 3 orang , ini sudah dikira ada peningkatan. Tapi pelajar Tahun 6 yang keluar pada tahun ini adalah seramai 15 orang. Ini bermakna pelajar sekolah kami pada tahun depan sudah tidak sampai 50 orang. Apa boleh buat.........
Berbalik kepada Hari Ucapan tadi, Pak Man rasa tak ada lagi sekolah yang mengadakan hari ucapan yang mana semua pelajar mendapat hadiah. Ini satu pengelaman baru bagi Pak Man. Semua pelajar SK Semantan Ulu dapat hadiah. Yang berjaya sudah tentulah dapat hadiah(hadiah kecemerlangan), tapi yang tak berjaya juga di beri hadiah, namanya hadiah 'galakan'.
Terima kasih kepada Bank Rakyat kerana sudi menaja hadiah-hadiah tersebut. Sebenarnya sekolah ini adalah anak angkat Bank Rakyat. Bertuah budak-budak ni dapat bapak angkat yang baik dan pemurah macam Bank Rakyat.
Ibubapa yang hadir semuanya dijamu dengan nasi hujan panas. Semua orang dapat makan. Kanak-kanak semua gembira. Meriah betul, rasa macam kenduri kahwin pulak!(harap-harap lepas ni adalah sepasang dua cikgu yang bujang tu, menjemput kami ke majlis kenduri kahwin mereka. Cikgu Haji Fendi bila lagi?)...tak dapat nasi hujan panas....dapat nasi hujan rintik-rintik pun jadi lah.
Insyaallah tahun depan Hari Ucapan dan Penyampaian Hadiah akan kami buat dengan lebih meriah lagi. Semoga Bank Rakyat akan bertambah untung.........

2 comments:

KR 31 A.K.A Zabri said...

Betuah bubudak ni....Bank Rakyat jadi penaja zaman saya sekolah dedulu takde sesapa pun yang sudi menaja....

manlaksam said...

Zabri,
Terima kasih kerana jenguk ke blog Pak Man.