Saturday, November 8, 2008

Nikmat Allah

Melayari internet....sambil menyedut udara segar diwaktu pagi, berlatarkan bunyi air terjun dan kicauan burung......syukur di atas kurniaan Allah taala.


Bismillah hirrahmanirrahim,
Assalamualaikum semua, Pagi ini Pak Man rasa sungguh damai dan tenteram. Selepas sarapan Pak Man keluar rumah(orang kampung Pak Man di Bachok kata,'turun ke tanah') buka pintu pagar. Kerana sekejap lagi Misah, pembantu Opahnya akan sampai. Nanti bertempik pula Si Misah tu kalau pintu pagar masih berkunci. Pitching nya sangat tinggi, mengalahkan Ramlah Ram.

Kalau hari cuti, Pak Man macam biasa akan melayari internet selepas tenguk berita di tv. tempat pilihan Pak Man ialah di anjung depan. Dapat dengar kicauan burung, sesekali dapat tenguk tupai dan monyet melompat-lompat di atas pokok rambutan sekeling rumah. Sekali sekala di sapa oleh Jelita dan Rupawan, embeeek...embeeek..

Depan rumah, ada tali air JPS. Tali air itu bertingkat mengikut muka bumi. Jadi dapat dengar bunyi air terjun, 24 jam . Bayangkan tidur malam berlatarkan bunyi air terjun...ooooh! tak boleh dapat kalau duduk di New York ke...Hong Kong ke....London ke....hatta KL sekalipun.

Melayari internet sambil menyedut udara segar, ooooh! nikmatnya....alhamdulillah!

Maaflah semua anak-anak, pagi ni Pak Man tak boleh lama-lama kerana sekejap lagi Pak Man nak kena pergi KL. Nak hantar Mak Jah berkursus di Hotel Dynasty. Pak Man belum pernah pergi lagi ke hotel tu sebelum ni. Hai...tak tahu lah boleh jumpa ke tidak. Mak Jah berkursus di sana selama seminggu . Tinggal lah Pak Man tiga beranak dengan opahnya.

Pak Man minta diri dulu.....daun selasih sidaun kayu, terima kasih thank you!

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakaatuh.

No comments: