Sunday, November 23, 2008

Pagi esok kertas Biologi

Pagi esok anak Pak Man nak periksa SPM kertas Biologi. Entah kenapa malam ni Pak Man susah nak tidur,

Ya Allah ya tuhan ku, terangkan lah hati anak ku Azrul Amri.
Permudahkan lah segala urusan nya.
Tenangkan lah hati nya.
Kuatkan lah semangat nya dalam menghadapi peperiksaan tersebut.
Hindarilah dia dari melakukan sebarang kesilapan.
Semoga lulus dengan cemerlang.

Sollallahuala sayyidina Muhammad wa'ala aalisayyidina Muhammad,
Subha narobbika izzati amma yasifuun wasalamun alalmursalin walhamdulillahirabbil aalamin.

Amin yaa rabbal aalamin.

14 comments:

Neeza Shahril said...

masa form 5 dulu, neeza suka belajar biology.. walaupun cikgunya garang, tapi pengajarannya sangat berkesan.. best sangat :)

manlaksam said...

Neeza,
Bagus tu, tak ramai anak Melayu yang betul-betul minat dengan Bio nih.(di tempat Pak Man ni lah)

KV said...

insyaallah dipermudahkan. Amin.

Teachersally said...

aminnn...

Fid said...

Amin..

to anakanda pak man
All the best...

HABIHA69 said...

oh gitu ye..moga berhasil dengan keputusan yang baik sekali ye Pak Man..Amin..saya juga doakan sama seperti kawan-kawan yang lains..betuah lah anak Pak itu..lepas periksa confirm dapat motor baru..zaman dulu saya tak merasa "Basikal" yang berlumut dengan getah itulah yang jadi kawan saya hingga abis sekolah..moga-moga anak pak Man jadi anak yang soleh dan dengar kata Ibubapa..amin..doa ikhlas dari saya Pak..

Pp said...

aminnnnn kepada doa pakman.

my spm...bio score 3. tak de distinction pun. sbb tu la kut tak jadi doktor!

semoga anak pakman berjaya!

manlaksam said...

KV,
Terima kasih.

Teachersally,
Tq teacher.

Fid,
Arigato....tak reti dah nak sambung lagi.

Ustaz Habuha,
Terimakasih ustaz. Betul ke Pak Man baca doa tu?

Pp,
Terimakasih laa banyak-banyak. Pak Man tahu Pp memang pandai. Orang kampung semua cakap gitu!

PINATBATE said...

Saya juga turut mendoakan kejayaan dan kebaikan buat Azrul Amri ..

manlaksam said...

Pinatbate,
Terima kasih.
Semoga doa kalian semua akan dimakbulkan oleh Rabbul Aalaamin.
Aminn.

Teachersally said...

tringat duluuuu masa nak SPM..arwah mak la yg paling risau..siap ambil cuti masa nak start SPM..solat..mcm2 jenis yg mak n ayah buatkan..nak turun rumah..terkumat kamit mulut kedua2nya..dah jd kebiasaan sy..bila nak exams..(smpai kat u pon..) mesti hulur kepala ni untuk arwah ayah bacakan doa dan hembus di umbun kepala..betapa besar dan ikhlasnya pengorbanan mereka..tak de doa yg lebih mustajab kan Pak Man..selain doa mak n ayah kita..tp skrg..sy pulak yg ambil tugas tu..hmmm..tiba2 rasa rindu pulak kat kedia2 arwah..

manlaksam said...

Teachersally,
Berdoa lah semoga kedua-dua roh mereka dicucuri rahmat oleh Allah taala.
Aminn.

Teachersally said...

Tq Pak Man..alhamdulillah setakat ni blom pernah miss doakan mrk slps solat..

eiyda said...

Adik eiyda pn ambil SPM tahun ni..Semoga anak Pak Man berjaya dgn cemerlang dlm peperiksaan SPM nanti..InsyaAllah