Saturday, April 25, 2009

Keguguran

Kambing Pak Man terpijak paku. Kakinya luka, dan setelah beberapa hari ianya membengkak dan bernanah. Pak Man pergi ke Pejabat Haiwan untuk minta nasihat. Pegawai di sana cadangkan Pak Man beli ubat untuk matikan ulat dan kempiskan bengkak pada kaki nya. Ubat tu dalam bentuk semburan.
Pak Man pun beli dan semburkan pada kaki kambing.
Keesokanya, kambing itu ber'embeeekkkkk'...........
Lalu keguguran..........rupa-rupanya kambing tu jilat racun yang Pak Man sembur pada kakinya.
Jadi tak ada rezekilah ..........

15 comments:

faraulah said...

Xdok rezeki nak wat lagu mano

Ubat spray kaler biru ke?

kebiasaan ayah saya akan balut luka tu selepas di spray...

tchersally said...

huh?..rupawan ke jelitawan?..ke hero tu ?

lina said...

alahai, takde rezeki lah Pak Man ye...

tchersally said...

eh silap la PM..takkan hero tu pulak yg keguguran kan..hehe
p/s ape nana si jantan tu lupa plak..

manlaksam said...

faraulah,
Ubat spray yang warna biru...betul tu.

Lina,
Dah tak dok rezeki, tak apa lah.

tchersally,
Si Jelita yang keguguran tu.....
Si Rupawan pun bunting juga.
Yang jantan tu namanya A.Gagah.

HABIHA69 said...

Salam Pak Man ittew...lama gak tak ziarah kat cini...nak kongsi jer...dulu masa saya kecik2 ayah saya guna minyak petrol untuk ubat kaki kambing yang luka..saya tanya kenapa? dia kata...petrol nih boleh matikan ulat-ulat dari lalat yang hinggap..tapi tak akan memudharatkan kambing...sekadar kongsi jer Pak Man...Saya suka sangat N3 ini....tenang jiwa bila baca N3 Pak Man....

sot said...

Sudah jatuh di timpa tangga, tangan pulak terkena taik kambing, hidung pulak tubik hingus, nak seng hingus, lupo pulok kat tangan ada taik..nasib nasib, sabar la ye.

Neeza Shahril said...

ala.. sedihnya.. kambing tu pun mesti sedih kan..
suruh jelita dating lagi dengan A. Gagah tu.. hehee..

PINATBATE said...

Sian Jelita..tak apalah..Insyaallah lepas baik kaki tu nanti boleh lah ajak A.Gagah dating..ahaks..

silversarina said...

Tak de rezeki lagi, InsyaAllah adalah nanti tu pengganti .

tulipurple said...

innalillah....sian,takperlah..nnt adalah rezkinya lg.

Zabs said...

Salam PM,
Ibunya masih ada. InsyAlah ada rezeki yan lain.

manlaksam said...

Ustaz Habiha,
Lama tak singgah. Alhamdulillah....ustaz sihat ye?
Betul tu ustaz, orang kampung ni pun ada juga yang beritahu Pak man suruh guna petrol.....mujarablah.

SOT,
Betul tu....sudah jatuh ditimpa tangga.....hahahaha.

manlaksam said...

Neeza,
Sedihhhhh.....A.Gagah pun sekarang ni nampak macam sedih saja....maklumlah yang gugur tu anak sulung dia tu.

Pinat,
Betul tu....siannn Jelita.

manlaksam said...

Silversarina,
Tulip & Zabs,

Insya Allah ada lah rezeki tu nanti.
Terima kasih semua.