Tuesday, June 23, 2009

Projek masa depan.

Kalau ada rezeki lebih , niat di hati nak buat reban kambing yang macam ni. InsyaAllah suatu hari nanti akan tercapai cita-cita ini.
Kalau reban dah besar, maka bilangan kambing pun boleh lah ditambah.
Harap-harap ini bukan lah angan-angan Mat Jenin.

17 comments:

faraulah said...

nanti ada pameran MAHA kat Serdang, Pak Man datang lah
macam2 baka kambing,
rekabentuk kandang,
info yang berkaitan dengan penternakan dan pertanian,
boleh didapati masa pameran ini nanti.

Pak Zawi said...

Pak Man,
Kalau jadi buat kandang nanti buatlah jauh dari kediaman jiran. Dekat dengan rumah sendiri tak apa. Sebabnya? Busuk sangat la kandang kambing. Di kejiranan Pak awi ada YB yang bela kambing buat kandang macam Pak Man idamkan tu. Semua tak tahan dengan bau busuk tu yang amat meloyakan. Kena jaga hati jiran-jiran.

tchersally said...

PM,

PM..kandang la PM..reban utk ayam..hehe..

eh..ok ape ade angan2..ni bukan angan Mat Jenin..ni angan2 Man Laksam!!..tak gitu PM?..realisasikan PM!!

nj said...

Pak Man...
"Anak kambing patah kaki;
Anak kambing pandai menari"

Banyaklah nanti anak kambing Pak Man yang akan menari-nari...
All the best with your new project!

AZANI said...

semoga berhasil pak man.InsyaAllah.

pB said...

Kalau nok maghi melawat MAHA , royak lar awal awal...

buleh kito jupo situ

a kl citizen said...

setuju ngan Pak Zawi...
sebab ada pengalaman... BUSUK banget!!

silversarina said...

Kena buat kandang kambing di kebun yang jauh dari penempatan . Teruskan cita2 Pakman, saya tumpang gembira bila lihat kambing2 tu nanti membiak sihat, InsyaAllah.

eiyda said...

semoga tercapai cita2 pak man.. :)

Rusdi Abu Bakar said...

ambo doakan hajat pok man tercapai. Ameen.

manlaksam said...

faraulah,
InsyaAllah akan sampai nanti. Dah lama dah berhajat tu tapi bila ada MAHA, Pak Man pula ada hal lain.
Terima kasih....

Pak Zawi,
Terima kasih banyak-banyak atas peringatan itu. InsyaAllah Pak Man tak akan kacau orang, tapi kalau ada orang kacau Pak Man , Pak Man boleh makan orang.....
hahahahaha.....
Macam mana rasanya makan angin ke Eropah?....tentulah best kan....

manlaksam said...

tchersally,
Salah tulis pulak ya.....di Bachok memang orang panggil 'kandae' kambing. Bila dok di sini orang kampung nih panggil 'reban kambing'jadi Pak Man terikut-ikut panggil reban juga.
Terima kasih kerana perbetulkan Pak Man.

nj,
Terima kasih banyak-banyak.

manlaksam said...

AZANI,
Semoga masin lah mulut anda semua....
Terima kasih.

pB,
InsyaAllah........

manlaksam said...

kl citizen,
InsyAllah....Pak Man tak akan mengganggu ketenteraman orang lain.

Silversarina,
Terima kasih banyak-banyak.

manlaksam said...

eiyda,
Terima kasih banyak-banyak.......

Rusdi,
Terima kasih banyak-banyak.....

FIRZA said...

projek baik ni pak man...sy dh pn pgi kursus asas...tanah pn dh pagar....mmg kambing masih rendah eksportnya dari lembu....

manlaksam said...

FIRZA,
Semoga projek anda berjaya.