Wednesday, June 10, 2009

Damainya di sana.....

Pantai Irama, 7:30 pagi.....segar, nyaman dan sungguh damai. Kekalkan kedamaian ini, Pak Man rasa pembangunan yang boleh menyesakkan dada tak diperlukan di sini. Biarkan ianya seperti sedia kala.
Tempat yang mesti dikunjungi untuk beli sarapan pagi. Berbagai jenis nasi dan kuih ada dijual di sini. Sambil tunggu giliran, seronok dengar berbagai cerita dari penjual dan pembeli. Suasana pagi jadi sungguh ceria.

15 comments:

pB said...

keno jago semuo nie.
Jangae dok ingat nok maju jah

Namo khae' anok cucu tok leh nikmati semuo niiii

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Kita meminjam dunia hari ini dari generasi akan datang..

Semoga suasana pagi hari ini akan kekal sampai bila-bila..

faraulah said...

Salam,

Pak Man Balik kg rupanya,
seminggu di kg memang tak puas,

Masa sekolah Menengah dulu (pertengahan 90an),
kawan-kawan sekelas yang luar dari Bachok selalu kutuk,
Bachok Pekan Koboi, nak carik stesyen minyak pun susah,

Pekan koboi ni lah
yang segar, nyaman dan sungguh damai..
setuju benar dengan Pak Man
bukan niat nak menolak pembangunan, tetapi kalo pembangunan tu boleh menyesakkan dada...TAK PERLU!!!

Balik kampung jam 10pm dah mengantuk mata
Dok KL, 2am pun blom tentu bleh tido lg

(teringat nasik berlauk gulai ketam kat Pasar Bachok)

AZANI said...

pak man
duduk di kampung memang seronok,sekali sekala balik Tg, Dedalu,rasa aman tenteram.

Lee D'Langkawi said...

Salam Mae,

PASAR BACHOK - tempat kawe beli nasi dage, nasi kerabu daging bakar, roti goreng, cakoi panas.......... wei sedap nyo... Bilo nok balik?

Rusdi Abu Bakar said...

pok man kelik bachok bilo lagi? org rumoh ambo pun org bachok.

Achu Tra said...

pok mae...pantai meme mendamaikae...cumo kebersihae nok keno jago.. jange dok tohok sapok kokse.. insyaallah kito pakak2 jago pata bachok nih!!

Zaki said...

kawe pon balik pasir puteh, sempat mandi kat air terjun jeram pasu....puhhh...segarnya.

manlaksam said...

pB,
Sama-samalah kita jaga......

Catz.
Ya , dunia ini hanya pinjaman.

faraulah,
Yeahhh.....BACHOK tetap di hati.

manlaksam said...

AZANI,
Yeah...memang tenteram.

Lee,
Langkawi pun ok jugak......

Rusdi,
Pok Mae balik minggu lepas, ooooo...orang rumah dia orang Bachok juga, alik mano?

manlaksam said...

Achu tra,
Tu lah....ado hok suko tohok sampoh kokse-kokse...ni Pok Mae nok maroh niiii.

Zaki,
Jeram Pasu......best.Maso kecik dulu ambo gateh basikal dari Bachok ke Jeram Pasu.

eiyda said...

Bachok..kampung mok eiyda tu..tp lamo doh tok gi sbb tok nenek takdok doh..huhuhu..time ghayo jah gi jenguk woris2 sano..

mother of two said...

pakman,
wa..syoknyer... paling syok bab makan.sy kalau kelik kelate gak...mmg bertapa kat batu gajah tmpt MIL sy menjual kain sbb kat situ ader org jual mcm2 makanan:)

manlaksam said...

eiyda,
Jengok setahun sekali tu dah kira ok lah tuh...jange tok jengok langsung sudah lah.

Shiela,
MIL tok peraih kain....banyok pitih tuuu.

Jeff Syiru said...

hooo pata irama... lamo doh ambo tok g... insya'allah kalu kelik nanti nok bawak anak bini g rilek tepi pata irama...harap2 comey lagi lah loni...