Sunday, May 3, 2009

Cucu-cucu Opah balik kampung.

Rumah Opah di Kampung Batu Talam.
Sudah puas berkhemah depan rumah, angkut pula khemah ke belakang rumah.

Azrul melayan adik-adiknya mengusung khemah.

Berkhemah di bawah pokok rambutan.

Sungai di belakang rumah Opah.

Bermain pasir di tepi sungai.

Air sungai yang tak dalam sesuai untuk kanak-kanak bermain.

Ainul Umairah sudah kesejukan..........

Air nya tak dalam......

Al-Fateh dengan gaya santai.........

26 comments:

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Cantiknya view. Bolehlah kita buat barbeku kat sini..

AZANI said...

PM:bersihnya saungai tu, mana lagi anak carik sungai sebersih ini.

hazmi mat zain said...

Pok Me,

Bertuah sungguh kalauku dapat hirup udara di sana.

tchersally said...

waaa..bestnya PM..bermesra dgn alam sekitar yg masih bersih segar!!

Achu Tra said...

sukonyo budok2 buleh mandi ssunga...kalu ambo balik KB nok singgoh rumoh Opah jugok buleh ko Pok Mae??

Monalea Ismail said...

cantiknya kat kampung tu.ada sungai lagi.

lina said...

seronoknya budak budak tu di rumah Opah...

vy said...

Ya Rabbi!
cantiknya !!!!
bestnya nak balik Pahang!!
tapi nak rumah jalan dari Raub to Kg Baharu tuh yg azab tuh!
sampai BatuBalai rehat sejam
baru sampai KampungChat rehat lagi!
sampai KampungBaharu layan korner , dah lembek!
he he he

renti umah PakMan jerlah camni!!!
boleh ke ?

faraulah said...

Sukee nyer balik kampung...
anak sungai dari bukit ke Pak Man?

GombakRock said...

peh ada sungai belakang rumah tu!!! beruntung sungguh pak man!!! sungai kat belakang rumah tu mejadi habitat untuk ikan apa pak man??

Zabs said...

Salam PM,
Kat kampong tepi rumah pun boleh berkemping..kan? Serook tengokk..

mother of two said...

tu kalau ada tangguk boleh tangguk ikan sekali tu... tapi sy geli.. takut tertangguk lintah...:)

PINATBATE said...

Al-Fateh!
lain benar dah dari gambar yg PakMan tunjuk dulu..gambar kat China kalau tak silap..

err..best betul belakang rumah ada sungai..

wok sam said...

salam pok me. pok me dok kg mana bachock tu? ambo dok gunung. salam perkenale. ambo tak reti lgwat blog sendiri. nanti kalu ambo doh pandai leh la ambo bui alamat ko pok me deh

manlaksam said...

Catz,
Tak de lah cantik sangat, biasa-biasa je. Kampung memang macam tu.

AZANI,
Bersih tu ok lah.....tapi airnya tak dalam, buku lali pun tak tenggelam.

manlaksam said...

hazmi,
Udara kampung memang segar.

tchersally,
Sekarang ni dah ada tanda-tanda pencemaran udara di sini akan berlaku. Dah ada kilang papan dan kilang kelapa sawit.

manlaksam said...

Achu tra,
Kalau berbetulan hari dan masa nya.....boleh.
Masalahnya bila cuti sekolah, Pak Man balik Kelantan.

Monalea,
Terima kasih.

manlaksam said...

Lina,
Memang seronok, tapi dalam setahun hanya beberapa kali sahaja.

Vy,
Bolehhhh apa salah nya.

manlaksam said...

faraulah,
Ya, air dari bukit, cuma airnya dah tak banyak. Sudah dibuat lencongan kearah lain.

GombakRock,
Tak ada ikan pun ......airnya terlalu cetek.

manlaksam said...

Zabs,
Kemping tepi rumah saja...kerana belakang rumah hutan rimba.

Shiela,
Ikan tak ada....pacat ada lah.

dariana said...

salam. tumpang singgah.
seronoknya mandi sungai...sejuk. nyaman. tengok pun dah terasa 'nak join'.

manlaksam said...

Pinat,
Al-fateh tu dah berisi sikit sekarang ni.
Suka sangat dia main kat sungai.

Wok Sam,
Pok Mae asal kg.Badak. Loni rumah orang tua Pok Mae di Kg.Padang Kerasak, jalan ke Pantai Changgong.
Kalu dah siap blog tu nanti jange lupo ghoyat ko Pok Mae.

manlaksam said...

dariana,
Terima kasih kerana sudi singgah. Singgah lah selalu.

KR 31 A.K.A Zabri said...

Batu talam tu kampung aruah ayah saya, banyak waris saya kat sana, Batu malim ngan Batu talam tetap dalam ingatan saya. Aruah bapa saya bersemadi di Batu talam.

kasih nash said...

wahh.. bestnya balik kampung.. kitorang nak tunggu cuti sekolah bln 6.. nak stay lama2..

Neeza Shahril said...

syoknyaaaa!!! nak la join mandi jugakkkk.. :D