Tuesday, May 26, 2009

Kurangkan manis..........bahaya!






Pilih lah yang kurang bergula. InsyaAllah selamat.

15 comments:

silversarina said...

Saya memang amat memilih makanan sekarang sebab pengidap kencing manis , takut akibatnya .Terimakasih atas ingatan.

PINATBATE said...

coca cola memang dah tak minum..tapi kuih jala mas,tahi itik,akok..sedap sedap belaka tu pak mat...

FIRZA said...

aiseh...ade org sebut jala mas pulak...btul la pak man....mknan melayu ni payah nk tinggal ni..ish..

tchersally said...

PM,
kurangkan gula dalam mknn dan minuman..lebihkan pada senyuman..kan..kan..

Anonymous said...

PM


bendo bendo manih lar hok sedap sedap nyor ...

rasonyor tok saloh kalu kito makae makanae manih ni tapi lepah tu kito keno minum air masok banyok banyok larrr. Jangae pulok lepak makae jalo mah , g minum air teh susu .....


- pB -

m e E n said...

Salam Pak Man.
Dah lame tak singgah kat sini.
Benarlah kata kata pujangga.
Matinye semot kerna gula.

faraulah said...

Faraulah : Stroberi

Favourite ambo neh Pak Man,
makan dengan madu lagi sedap.

betul statement pB tu, makan hok maneh xper, tp biar seimbang..

kalau boleh elakkan makan makanan yang mengandungi pemanis tiruan

manlaksam said...

Silversarina,
Sama-sama..........

Pinat,
Makan sikit tak apa. Doh terliur sangat nak buat lagu mano?.

manlaksam said...

Firza,
Sikit-sikit tak apa kot.

tchersally,
Takut nanti penuh semut kat bibir tuh.....hehehehehe.

manlaksam said...

pB,
Betul jugak tu.

Meen,
Kemana menghilang selama ni?......
Sibuk ke?.

manlaksam said...

faraulah,
Betul tu.......biar seimbang.

Lee D'Langkawi said...

Kencing Manis, eee takut. Kawe keno make ubat doh loni.

eiyda said...

Pak Man saya setuju kena kurangkan gula tu..tp makanan ore kelate yg sedap2 tu semua manis2..:) sbb tulah ramai ore kelate kena penyakit kencing manis!

Neeza Shahril said...

strawberry ada yang masam..
ada gula jugak ke?

manlaksam said...

Lee,
Tu lah yang ambo takut tuh...orang kata kalau dah kena tak leh baik doh.

Eiyda,
ya betul tu tapi kalu tok leh nok tahan selera tu, makan lah sikit.

Neeza,
Pak Man tak buat kajian pulak....tapi mungkin ada lah sikit kot.