Friday, April 9, 2010

Pakar Ekonomi Baru

Nak naik kan gaji pekerja pos, maka harga stem kena naik.
Nak naik kan gaji pekerja tol lebuh raya, maka harga tol kena naik.
Tak payah belajar ekonomi sampai universiti, orang kampung pun boleh fikir kalau sekadar nak buat macam tu.
macam mana pula kalau nak naik kan gaji pekerja stesen minyak?.
Harga minyak kena naik............
tapi harga minyak dah naik, gaji mereka tak naik-naik jugak...

8 comments:

endiem said...

naik gaji naik harga barang..

Pak Man laksam said...

endiem,
Memang betul.......

nj said...

Pak Man...
agak-agak itu perkiraan Ekonomi Baru kut...naik kiri kanan...nak bagi seimbang...jadi ke?? alahaiiii...sabar je la

M. Ibrahim said...

Model Ekonomi Baru, yang harus ada pada pemimpin dan yang dipimpin.Prestasi meningkat, hasil meningkat, kena selesai soalan matematik balik agaknya.

akula said...

prestasi 'pendidikan' kalu x silap ambo...keputusan peperiksaan awam baik UPSR, PMR, SPM, STPM; tiap2 tahun menunjukkan peningkatan...

Pak Man laksam said...

nj,
Itu lah.......ikut saja lahhh.....

Pak Man laksam said...

Pok Him,
Kita kena terima ....jangan banyak komplen.....dok gitu?.

Pak Man laksam said...

akula,
Kalu gitu, bagi lah bonus sikit!.
Kor lagu mano?.