Monday, April 26, 2010

Durian sudah berbunga.

Mungkin minggu depan bunga tersebut akan berkembang. Semoga bunga tersebut akan kekal dalam keadaan baik. Dalam masa tiga bulan akan datang, Insya Allah orang kampung akan dapat makan durian.
Semoga apa yang diharapkan akan tercapai.

22 comments:

PINATBATE said...

Alhamdulillah!!

lina said...

Amin....

Cikli said...

kena gi jale raub tiga bule lagih....

Pak Man laksam said...

Pinat,
Alhamdulillah....

Pak Man laksam said...

Lina,
Terima kasih.....

Pak Man laksam said...

Cikli,
Silakan....

aintsuperwoman said...

weiii laaa...first time tengok ni. rendahnya pokok durian tu. Pak Man, esok bila dah berbuah, jangan lupa ambik gambar dulu ye.

pB said...

pertama kali ni pB kelih ...

jebatahan said...

Salam Pok Mae
bulih wat tempoyok ko ambo skit tue..
nok wat bekal time2 x lalu makae briyani ssini pah nie.

Pak Man laksam said...

ASW,
Ambil gambar.....boleehh.

Pak Man laksam said...

pB,
Ye ko?...nasib baik laa....
ingatkan terus-terus keluar dah ada duri....hahaha.

Pak Man laksam said...

Jebat,
Tempoyak....no problem...lagu mana rasa duduk sorang-sorang ?

hai said...

pak man,durian berbunga tu di kaw.pak man je ke?atau byk dah kaw.lain di raub tu tgh berbunga sekarang ni??

Pak Man laksam said...

HAI,
Setakat ni yang Pak man tahu kawasan Semantan Hulu dan Batu Talam memang dah berbunga.

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Tak pernah saya tengok pokok durian serendah ni, untunglah pak Man boleh lihat perkembangan dari bunga...putik...buah...duri dll dengan jelas.

Kalau dikebun saya, hubby kena bawak teropong le!!

Pak Man laksam said...

Ibu,
Ooooo.....pokok dah tua tu......durian kampung ke?

Hanis MY said...

Salam Pak Man,
nanti nk tgk bunga dia ye.. takpernah tgk lg.. nasib ada blog Pak Man..hehe..

Sano said...

durian gapo pokman? d24 ko?

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Kat kebun saya tak ada durian kampung. Yang ada cuma di panggil `durian katak'. Tak tahu pulak org lain panggil apa. Buah dia agak besar, isi sangat sedap. Kebiasaannya org Cina sangat suka buah dia. Time berbuah nanti saya tunjukkan gambarnya ya!!

Pak Man laksam said...

Hanis,
Insya Allah......

Pak Man laksam said...

Sano,
Durian Kunyit....

Pak Man laksam said...

Ibu,
Durian katak, Pak man tak pernah tengok lagi nih. Nanti bolehlah tunjukkan gambarnya.