Wednesday, January 14, 2009

Isi hati kanak-kanak






Ini adalah sebahagian dari luahan isi hati kanak-kanak Semantan Ulu . Pandangan mereka terhadap Israel.

Mereka semua berumur 9 tahun. Masih mentah, tapi mereka juga ada perasaan.

14 comments:

kasih nash said...

yer la pak man.. budak2 pon faham keadaan kat sana.. Anak kasih siap nak derma duit dia ke tabung tv3.. dia kesian tengok kawan2 kat sana.. luka2.. berdarah..

manlaksam said...

Kasih Nash,
Betul tu. Hanya binatang buas saja yang tergamak membunuh......

KR 31 A.K.A Zabri said...

wah bagusnya diaorang...
kecik kecik lagi sudah ada kesedaran... alhamdulillah

......? said...

syabas pakman memainkan peranan mendidik!
terlalu banyak maklumat mengenai terrorism islam, kita perlu memberi maklumat yang benar dan betul....

Neeza Shahril said...

anak2 pun tahu menilai kekejaman manusia..
ada orang tua yang masih lagi bersuka ria dan tak nampak pun rasa simpati.. :(

silversarina said...

Kanak-kanak pun tau erti keamanan. anak saya berusia 6 tahun pun asyik sedih bila tonton kisah kekejaman Israel di TV.

PINATBATE said...

Pak Man...
tersentuh hati tengok lukisan anak-anak ni

manlaksam said...

Zabri,
Kita yang dewasa ni patut sedar kan anak-anak tentang kekejaman yang sedang berlaku........


......?
Terima kasih saudara ku.


Neeza,
Kalau ada umat Islam yang belum sedar lagi, tak tahu lah bila mereka akan sedar.

manlaksam said...

Sarina,
Ya..kadang-kadang kanak-kanak lagi cepat faham dari sesetengah orang dewasa.


Pianatbate,
Pak Man rasa puas tengok mereka begitu bersemangat sekali melukis dengan penuh perasaan marah dan benci.

teachersally said...

Baguih Pak Man..dah jadi tanggungjawab kita utk menanam sikap anti keganasan@anti kebinatangan..

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Semoga anak-anak murid kita akan lebih menghargai erti keamanan dan perjuangan dalam hidup ni..Amin..

manlaksam said...

Sally,
Yaa...betul...semaikan rasa benci kepada keganasan.

Catz,
Mudah-mudahan...Aminnn.

Akmal said...

Pak Man,
Alhamdulillah, kanak-kanak pun dah tau kekejaman zion kat sana.
Batul tu, banyak-banyak makhluk, manusia ajer yang membunuh spesis sendiri untuk keseronokan. Bagi saya, apa yang zionis buat tu bukan lagi nak dapatkan negara aje. tapi kegilaan mereka sendiri.
gila.

manlaksam said...

Akmal,
Ya tuuu....Zionis memang GILA!