Tuesday, May 18, 2010

Semantan Ulu banjir lagi.

Semalam, 17 Mei 2010 sepatut nya ada majlis sambutan Hari Guru. Tetapi terpaksa di buat separuh jalan saja kerana air sungai tiba-tiba naik mendadak. Sekolah terpaksa ditutup awal. Murid-murid mesti balik secepat mungkin sebelum air sungai naik lebih tinggi.

Antara sedih dan gembira.........sedih sebab Hari Guru tak dapat di teruskan. Gembira sebab dapat ..........hehehe...faham-faham sendiri lah.
Airnya agak dalam dan laju. Bahaya untuk kanak-kanak ........orang dewasa pun....

Mengharung air kira-kira sejauh 1 km. Boleh dikategorikan sebagai mangsa banjir........layak dapat bantuan......hehehe.


Mak cik tu termenung di atas tangga...........nasib....nasib.....



Kereta guru-guru dah siap diletakkan di atas jambatan. Insya Allah selamat.




14 comments:

Cikli said...

salam pakman,
kalau ada prk boleh buat deal ni... untuk selesaikan masalah banjir kilat.

Pak Man laksam said...

Cikli,
hahaha.....good idea tu....

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

I km harung air bahaya utk budak sekolah..tambahan pulak air mengalir laju. Nasib baik tak ada apa2 yg buruk berlaku.. Alhamdulullah. Kat Kemaman pun hujan lebat gok kelmarin..

a kl citizen said...

mencabar betul nak ke sekolah ya...

PINATBATE said...

alahai.. kesiannya sambutan hari guru tak dapat di teruskan..hikmah yg tersembunyi ialah...dapat balik awal hari tu..!!

Pak Man laksam said...

Ibu,
Bahaya....tapi keadaan terkawal.

Pak Man laksam said...

KL citizen,
Memang.........

Pak Man laksam said...

Pinat,
Hari ini kami sambung balik.....Hari Guru part 2.....hehehe.

Mother of Two said...

banjir ker? ishhh..teringat kat wan yg tinggal sorang diri tu, tapi rasa air tak naik smpi rumah. em... syok gak nie "meranduk" air banjir:)

KR 31 A.K.A Zabri said...

masalah banjir ni dari zaman saya sekolah dulu.... tapi biasanya bulan 11 ngan 12, masa tu syok main terjun jambatan besi yang lama tu....

Pak Man laksam said...

Shiela,
Tak sampai ke sana. Insya Allah selamat.

Pak Man laksam said...

Zabri,
patut lah budak-budak ni selamba je....

ahmad said...

dulu time saya sekolah kat sekolah ni ade jugak pengalaman dengan banjir .. :)

ahmad said...

dulu time saya sekolah kat sini pun ade jugak pengalaman dengan banjir :)