Wednesday, May 5, 2010

Orang biasa.....tak mengharapkan layanan istimewa..

Pada waktu rehat semasa berlansungnya satu kursus di sebuah masjid. Para peserta kursus telah di beri makan dan minum. Mereka menikmati makanan tersebut dengan seadanya. Tak pernah komplen atau merungut.
Pak Cik ini lagi lah selamba nya. Makan saja.........terima lah seada nya. Tak mengharapkan layanan yang istimewa. Kami orang biasa.

18 comments:

aintsuperwoman said...

Pak Man, kadang2 orang yang biasa adalah lebih istimewa! Lebih senang, lebih selesa..... :)

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Setuju seperti yg dikatakan oleh Pak Man, betapa mudahnya kita menguruskan orang2 biasa nih...tak banyak karenah...tak banyak songel...

PINATBATE said...

Alhamdulillah,redha dan syukur dgn nikmat yg sedikit..mudah-mudahan Allah tambahkan lagi nikmat yg banyak..

Fid said...

sekali sekala makan begin sedap nih!

Cikli said...

orang biasa tak perlu berperang menegakkan kepentingan masing-masing. apa lagi dengan anak-beranak.

Pak Man laksam said...

ASW,
Betul, Pak Man setuju. Mereka lebih istimewa.

Pak Man laksam said...

Ibu,
Memang tak ada songel langsung....hehehe.

Pak Man laksam said...

Fid,
Memang jelas nampak yang mereka sangat berselera.

Pak Man laksam said...

Pinat,
Betul tu....mudah-mudahan begitu lah hendak nya.

Pak Man laksam said...

Cikli,
Dengan orang yang macam ni lagi senang nak 'berkecek kiro'.

"MULAN" said...

oohh makan camni yg paling saya suka, takde pprotokol.. apa pun sentiasa lah bersyukur dengan rezeki yg dikurniakan itu..

Pak Man laksam said...

Mulan,
Betul tu. Tq.

Kama said...

salam pak man: betul sesangat apa yg pak man katakan. saya dah masak dengan kerenah puak atasan. bagi saya 'orang biasa' itulah yg luarbiasa dari banyak segi..ketinggian budi, kemurahan hati, kekuatan iman...

Pak Man laksam said...

Kama,
Betul tu, terima kasih banyak-banyak.

nj said...

Pak Man...
sempoii betul pak cik tu..."janji kenyang pok cik ye..."

Zabs said...

Salam Pakman,

Mudah jadi orang biasa ni.

Sekurang2nya ada empat jenis manusia di dunia ni kan?

Yang biasa mahu layanan biasa,
Yang biasa mahu layanan luar biasa,
Yang luar biasa mahu layanan biasa dan Yang luar biasa mahu layanan luar biasa...

Kalau salah kemahuannya akan sentiasalah tidak berpuas hati dengan apa2 jua pun..tak gitu Pakman?

Pak Man laksam said...

nj,
Betul tu, janji kenyang!

Pak Man laksam said...

Pak Zabs,
Setuju sangat lah tu......tq.