Tuesday, May 11, 2010

.........akhirnya , semua gugur ke bumi.

Hujan, panas, hujan , panas........akhirnya semua bunga-bunga durian gugur ke bumi.
Nampak nya tahun 2010 ini, rezeki tak berapa menjadi.
Sebagai hiburan , Pak Man siarkan gambar bunga durian tahun 2009.
Harap-harap akan ada bunga yang baru.

12 comments:

endiem said...

tapi masa ni ada jugak buah durian jual kat tepi jalan...

fa*atip said...

x pe pakman, masih banyak lagi yang dah bebuah tuuu....

kita dah pindah rumah baru ye pakman, sudi2lah singgah nanti...

(aintsuperwoman) :D

mawar said...

Kat mana kebun tu Pak man, saya pun dok tengah tunggu durian menjadi ke tidak tahun ni...tahun lepas dari 60 pokok 18 berbuah lebat..tahun ni dari ...dari 60 ..58 berbunga lebat...tak tau lekat ke tidak...Kebun saya kat Wakaf Bharu..

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Redho dgn apa yg dah berlaku.. Nanti Allah ganti dengan rezeki lain tu ...insyaAllah

Pak Man laksam said...

endiem,
orang punya memang berbuah, kalau Pak man nak makan kena beli lah.

Pak Man laksam said...

fa'atip ,
Insya Allah.........

Pak Man laksam said...

mawar,
Banyak durian tu......di Wakaf Baru ya.
Pak Man ni di Raub.

Pak Man laksam said...

Ibu S...,
Insya Allah.......

mawar said...

A'kum Pak Man,
Baru jupe dan baca blog ini..ingat kebun durian di Kelantan..di Raub rupanya. Durian Raub molek...hajat nak cari benih nak tambah sebatang dua di kebun sedia ada...Durian D197 (Mao Sang Wang-Raja Kunyit) ada ke sana...sebab payah nak cari...yang lain-lain D101, D99 atau pun D169 ( Tok Li Tok)..atau pun Pak Man boleh rekomen..saya ada kebun lama peninggalan orang tua..di Wakaf Bharu ..jadi nak tambah le untuk anak cucu...kalu sempat pun dapat merasa hujung-hujung.

"MULAN" said...

insyA mana tau ada bunga express akan tumbuh nanti..

Pak Man laksam said...

Mawar,
Pak man tak ada benih-benih tu. Kadang-kadang Pak man beli benih yang di jual di pasar minggu saja.

Pak Man laksam said...

Mulan,
Insya Allah......, terima kasih banyak-banyak.