Friday, September 12, 2008

Berjumpalah buku dengan ruas


Pada hari ini akan berjumpalah buku dengan ruas. Sekejap lagi Pak Man akan berbuka puasa dengan LAKSAM. Dua gulung untuk berbuka dan dua gulung lagi untuk bersahur. Sudah dua belas hari aku mencari, baru hari ini aku mendapat. Pak Man akan menikmatinya sekejap lagi.
Kepada yang teringin nak makan laksam insyaallah akan Pak Man siarkan resipinya dalam blog ini . Dalam masa sehari dua lagi insyaallah. Selamat berbuka.
Salam manis.

5 comments:

Anonymous said...

I know your laksam look's delicous but I want to comment two things.The first one is don't eat to much laksam.The second one is don't eat laksam during the day.cik Oman,when can I taste the laksam?Is it your favourite food?I think it is.who cook the laksam for you?Did Mak Jah or Opah cook it?Surely Mak Jah was the one who cook it.

Tepi Sungai Batu said...

Alfateh,laksam memanglah cik oman punya favourite.Risipinya ada, nanti kalau balik kampung boleh kita masak sama-sama.Bagi yang ini tukang masak nya.....nantilah bila jumpa nanti kita cerita.

AnSar said...

Salam Pak Man

Nampaknya kita ada citarasa yg sama.. suka makn maknn Melayu.. Mkanan Klantan mmg favourite... even sy orang pahang.. Laksam (sy panggil laksang)..Nasi Krabu.. Nekbat... cekmek..tahu makan je, resipi x tahu..

Salam persaudaraan.. mungkin kita boleh kongsi cerita lagi.. kunjung saya di.. www.thesarun.blogspot.com.

Selamat Berpuasa, Selamat Menyambut Eid Mubarak.

Tepi Sungai Batu said...

Ansar, terima kasih kerana sudi jadi sedara Pak Man, isteri Pak Man pun orang Pahang.Salam persaudaraan.

GombakRock said...

salam pagi pak man..

walaupun saya berketurunan minang dan mak saya orang Perlis..tapi saya lebih menggemari laksam dari laksa...

kalau di gombak ni saya kira laksam yg paling best ada di pasar malam hari ahad sebelah petronas batu 5...yg menjual itu seorg mak cik dari kelantan dan anaknya...

ada sekali tu saya berkunjung ke rumah sahabat saya semasa hari raya..dia menghidangkan laksa pahang(keluarga dia dari pahang)... laksa pahang ni seakan2 laksam+ laksa johor...

bolehkah pak man beritahu apa beza laksam,laksa pahang dan laksa kelantan..hehe