Saturday, January 2, 2010

Dosa kecil akan membawa kita kepada dosa besar


Malam tahun baru, ramai anak-anak muda kita yang menyambut nya di hotel-hotel dan di rumah-rumah tumpangan bersama-sama pasangan masing-masing.
Gambar diatas adalah merupakan peristiwa yang berlaku di Kuantan. Bila penguat kuasa JAIP datang serbu bilik hotel, dah tak tahu nak buat apa.....
Masa tu baru tersedar.....malu.....takut.....semua terlintas di fikiran.
Tindakan yang bodoh dan tak masuk akal pun terus di buat.....syaitan akan memandu pelaku dosa-dosa ini untuk terus melakukan dosa-dosa yang seterus nya.

9 comments:

a kl citizen said...

assalammualaikum pak man

semoga kita,keluarga dan anak2 kita terlindung dari tipu daya syaitan

silversarina said...

Tiap-tiap kali ada sambutan besar-besaran pasti ada je berita sedih tentang anak bangsa kita :(

Daun Bidara said...

ni nak terjun ke?

PINATBATE said...

Nauzubillah..
kita ambil iktibar dan pengajaran....

M. Ibrahim said...

Hal perlakuan yang dinyatakan bukan saja di Kuantan malah serata tempat di Malaysia. Itulah gambaran anak bangsa kita ketika ini.Semoga dijadikan diiktibar.Jauhi maksiat dan dosa.

Meen Eunos said...

terok budak budak sekarang ni.
Harap harap kite
semua sekeluarga terhindar
dari semua ini.

Pak Man laksam said...

kl citizen,
Aminnn........

silversarina,
Begitu lah keadaan nya......

Pak Man laksam said...

Daun Bidara,
Ya..nak terjun.

Pinat,
Semoga ada pengajaran nya......

Pak Man laksam said...

Pok Him,
Begitu lah realiti nya......

Meen,
Harap-harap begitu lah.