Wednesday, August 5, 2009

M yang bergetah.

M,
Walaupun usia mu sudah 52 tahun,
tapi kau,
masih bergetah,
masih berminyak,

Bergetah di tengah,
berminyak di tepi.

Anak-cucu mu tak suka Abang ISA,
tapi ambo tak nak kata apa,
Ambo hanya berserah kepada yang ESA.

*kepada anak-anak yang tak faham, Pak Man nak jelaskan agar anak-anak tidak terpesong.
M = Malaysia.
Bergetah = mempunyai ladang getah di kawasan tengah (pedalaman).
Berminyak = ada hasil minyak (petroleum)di tepi atau di kawasan laut.

12 comments:

pB said...

mendalam ....

KR 31 A.K.A Zabri said...

Sebut pasal ISA teringat teman sekolah dulu Namanya Isa... heheh

Neeza Shahril said...

neeza pun tak suka abang Isa.. abang Isa jahat.. suka buli orang tak bersalah.. hehehee..

manlaksam said...

pB,
Hehehehehe.....

Zabri,
Hahahahahaha.....

Neeza,
Hohohohohohoho....

kuIna LadyInRed said...

abg ISA tu buat ramai org terseksa..

manlaksam said...

KuIna,
Huhuhuhuhu......

Achu Tra said...

boikot abg ISA!!!

rose said...

salam pakmann...free2 sudi2 lahh masuk blog saya yerrr... :)

manlaksam said...

Achu Tra,
Ohohohohoh.......

rose,
Terima kasih kerana sudi singgah.

Jeff Syiru said...

Salam PakMan,

Alhamdulillah dgn kurniaan Allah kat tengah n tepi negara...

Abg ISA tu nanti PM dah cakap nak buat check up balik... so tunggu jer la keputusan doktor.. harap2 takde la dimansuh terus tapi di ubahsuai skit sesuai dgn kehendak rakyat, keperluan Abg ISA ni pun bnyk dalam menjaga negara..

Hanis MY said...

Salam Pak Man,
Terima kasih kerana sudi singgah blog saya..blog Pak Man apa kurangnya sangat informatif...Pak Man ni oghe klate ko? (maafla terspeaking pulak..

manlaksam said...

Jeff,
Harap-harap biarlah keputusan tu menguntungkan semua pihak.Pak Man dah baca blog Jeff....

Hanis,
Pak Man oghe Klate dok di Pahang.....cari makan!
Terima kasih kerana sudi jenguk blog Pak Man.