Tuesday, August 18, 2009

Banglo RM 130 000 untuk Nik Nur Madihah

Dulu, rumah mereka begini saja. Siapa sangka, nasib mereka akan berubah dalam sekelip mata.
Sekarang, Nik Nur Madihah sudah dapat menghadiahi ibu-bapa nya sebuah rumah. Banglo bernilai RM 130 000 yang di sumbangkan oleh kerajaan negeri Kelantan.
Semoga mereka berbahagia menyambut Ramadhan di rumah baru yang terletak di salah sebuah taman perumahan di Pengkalan Chepa.

24 comments:

nj said...

Sayu hati saya...semoga ramai lagi rakyat Malaysia diberi perhatian sebegini...

FIRZA said...

rezeki....

pB said...

rezeki tu maghi dalae macae macae bentuk

adanz said...

bberra air mato kawe baco kesoh adik madihah ni

silversarina said...

Memang layak dia menerima hadiah ini, Alhamdulillah.

Zaitun said...

Inilah yang dikatakan tuah anak.Allah bersama orang2 yang sabar.

abu muaz said...

Salam man.

PINATBATE said...

bertuah mak ayah dia..

DrSam said...

Alhamdulillah dan syukur sungguh dengan rezeki yang melimpah kepada adik Nik Nur Madihah. tumpang sama gembira. Membaca kisah hidup beliau (dalam buku) memberi keinsafan kepada diri saya.

Jeff Syiru said...

Alhamdulillah... gumbira ana tengok berita ni....syabas kerajaan negeri... ini macam la... org yang mengharumkan nama negeri mmg patut kasi habuan mcm ni, lebih2 lagi golongan kurang berkemampuan dan berusaha untuk maju... harap adik Nik Nur Madihah akan lebih bnyk mengharumkan nama agama dan bangsa d masa depan... insya'allah.

a kl citizen said...

alhamdulillah

manlaksam said...

nj,
Semoga hidup mereka sekeluarga akan terus ceria.

FIRZA,
Kalau dah rezeki, tak kan kemana.

manlaksam said...

pB,
Kadang-kadang tak sangka-sangka, rezeki tiba-tiba jadi mudah.....yang penting kita hendaklah sentiasa bersyukur.

adanz,
Pak Man pun sama lah.....
tapi Madihah ni nampak sungguh tabah.

manlaksam said...

Silversarina,
Alhamdulillah.......

Zaitun,
Anak ini memang membawa tuah kepada kedua ibu-bapa mereka.

manlaksam said...

abu muaz,
Waalaikum mussalam.....

pinat,
Mak ayah nya memang bertuah.

manlaksam said...

DrSam,
Syukur Alhamdulillah....

Jeff Syiru,
Alhamdulillah.....

manlaksam said...

kl citizen,
Alhamdulillah......

zul said...

saper sangka kan ??? biasa2 org yg menang program2 realiti je yg dpt hadiah gempak2....moga2 halu tuju anak remaja berubah dgn kisah adik Madihah ni

Precious said...

Uhh .. sungguh sayu! Sejuk perut ibu mengandung. Semoga Madihah terus mengukir kegemilangan. Amin!!

manlaksam said...

zul,
Mudah-mudahan begitu lah....

Precious,
Amiinn......

yohteh said...

assalamualaikum...

lori Pok Mang tu wat akut nnape..?

manlaksam said...

yohteh,
Lori tu dulu Pok Mang angkut kelapa dari Bachok bawa ke Raub. Pok Mang niaga kelapa. Sekarang ni tak dak dah....dah bankrup.
Ramai orang tak bayar hutang.....

Achu Tra said...

usoho tangga kejayoae..rezeki Allah sebenanyo tersedio utk kito seghemo..jange lupo tadoh tangae & berdoa..

manlaksam said...

Achu Tra,
Terima kasih banyak-banyak.