Tuesday, August 11, 2009

Apa khabar tok peraih akok?.

Bulan puasa akan tiba dalam masa 10 hari lagi. Pak Man rasa tahun ni tak ramai orang yang akan mengunjungi bazar Ramadhan. Ramai orang yang dah mula mengelakkan diri dari berada di tempat-tempat yang ada ramai orang.
Tapi Pak Man rasa, kalau kita ambil langkah berjaga-jaga tentu penyakit tu tak akan berjangkit. Yang susahnya ada orang yang tak ikut nasihat, bersin dan batuk sesuka hati.
Kepada yang berjualan, jangan lupa pakai penutup hidung dan mulut.

16 comments:

pB said...

akokkkkkk !!!!!!!!!

nok jerik , kelih gambar tuuu ....

cikMilah said...

Segala mala kuih keluar 10 hari lagi ya...ni gula pulak "hilang" - abih canmo akok, camno jala mas?

manlaksam said...

pB,
Balik la posa di kapong dua tiga ari.

manlaksam said...

cikMilah,
Tu lah ......bila nak puasa saja, mula lah gula tak cukup.

nj said...

Pak Man...
Selamat Menyambut Ramadhan buat Pak Man sekeluarga, semoga Ramadhan tahun ini, Ramadhan terbaik buat kita semua...

Neeza Shahril said...

sedapnya akok tu.. memang kuih feveret neeza tu pak man..
bukan bulan pose je.. bulan tok pose pun neeza suka :)

manlaksam said...

nj,
Tenkiu......amiinn.

Neeza,
Kalau di sana tak dok oghe jual....nampaknya kena buat sendiri lah.

MULAN said...

oohh kuih akok.. lamanya tak makan..

manlaksam said...

Mulan,
Bulan puasa nanti banyak lah.

Zaki said...

rasanya mungkin tak berapa meriah bazar ramadan tahun ni.....penyakit semakin menular dan membimbangkan.

manlaksam said...

Zaki,
Sama-samalah kita berdoa agar penyakit tu cepat-cepatlah pergi dari bumi kita ini.

Achu Tra said...

pok mae...salam Ramadhan!! ambo rekemen akok Kg Kepulau/Semat Jal..jale nok g Tumpat..meme sedap

manlaksam said...

Achu Tra,
InsyaAllah..... kalau ada rezeki bulan posa nanti.

Rusdi Abu Bakar said...

lamo nyo tok make akok... berair mulut doh ni

Hanis MY said...

sedapnya akok..selamat menyambut ramadhan pak man..kena belajar buat akok la mcm ni tahun ni puasa dan raya di perantauan...

manlaksam said...

Rusdi,
PP ada bawa acuan akok ke sana, nanti bulan puasa mungkin dia akan jual akok.

Hanis,
Selamat berpuasa di perantauan. Boleh buat sendiri akok nih.....kalau tak dok acuan, bakar je dalam periuk.