Thursday, August 27, 2009

Bbidas tupai


Pokok petai belakang rumah sedang rancak berbunga. Tapi tupai dan monyet suka sangat makan dan jatuhkan bunga-bunga tu. Kalau macam ni , alamat tak sempat berbuah lah petai tuh.
Nak tembak, tak ada senapang. Halau dengan mulut saja, mereka buat tak tahu saja.
Jadi terpaksa lah Pak Man guna kan lastik. Tapi tak pernah kena pun.........
Nampaknya menjadi, mereka takut dan lari.
Inilah aktiviti Pak Man sementara menantikan waktu berbuka puasa.

6 comments:

pB said...

lastik cicok buleh jugok tuuuu

adanz said...

hati2 semasa berbidas, khuatir batu jatuh atas rumoh org lain... hehehe

anak muallaf said...

salam pak man
tengok alat ni pun seghiau takut tak bidas tupai tapi bidas batang hidung..naya..
jemput ziarah blog saya..

abu muaz said...

Biddah jgn dog biddah pok me.... tupa tu boleh make jugok tu wat lauk buko.....

Kopiah Senget said...

Pak Man;

Lagi berkesan if taruk mercun... depa sure cuak... hehe tapi kena berhati2.... nak tembak dengan meriam buloh may be agak besar hehe :)

Selamat berpuasa dari Kopiah Senget!

manlaksam said...

pB,


adanz,


anak muallaf,


abu muaz,


Kopiah senget,

Tima kaseh semua......selamat berpuasa.