Sunday, February 15, 2009

Lompat-melompat Baik Untuk Kesihatan

Mamat, pelompat jauh harapan Semantan Ulu.

Tak lepas....tak apa, cuba lagi!...Hakim wakil acara lompat tinggi.(macam ayam percik)


Tak lepas, tak apa, cuba lagi Faiz! (sapa ada nak sedekah tilam?)

Lepas!...bagus Shahril........



Tak lepas, cuba lagi, Hakim.......




Sudah dua minggu dah budak-budak di sekolah tu berlatih lompat tinggi dan lompat jauh. Minggu depan nak hantar pergi bertanding, harap-harap ada lah yang menang. Kalau tak menang pun tak apa, anggaplah ini sebagai satu pendedahan kepada mereka. Pengalaman yang sepatutnya semua kanak-kanak alami semasa zaman kanak-kanak .
Kalau tidak didedahkan, maka apabila dewasa nanti mereka akan salahkan kita.......mana tahu dalam ramai-ramai tu ada seorang dua yang berbakat.
Masalah Pak Man pula ialah , gambar budak-budak ni tak nak keluar-keluar, sudah empat lima kali dah Pak Man cuba 'muat naik kan'.........
Masalah ggapo dio pulok?.......
Sudah puas Pak Man klik sana....klik sini......akhirnya mata Pak Man yang terkelip-kelip!
(Hari Isnin 16/2/2009....barulah dapat gambar-gambar budak-budak tu di 'upload kan'.)

12 comments:

PINATBATE said...

Betul tu PakMan..
masa kecil ni lah kita bagi diorang melompat sepuas-puasnya..
jangan dah besar esok lompat-melompat parti pulak sudahlah PakMan..
oppss.. terlebih sudaaa....

lina said...

Pak Man,
bertanding kat mana? Anyway. gud luck utk yang bertanding nanti!

lupekanje said...

ader poblem la tu tk dapat nak upload gamba...cuba lagi dan cuba terus...nnt boley la tu...ramai yg bermasalah camni lately..

Hati2 melompat...melangkah dan melompat penuh yakin...tpi jgn salah langkah..bisa mengundang bahaya jugak pak...hehe..

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Nampaknya virus tak bleh upload tu dah berjangkit kat Cikgu Man.. Ingatkan catz je. Nanti saya bagitau Cikgu Man nak wat camne..

Neeza Shahril said...

kat saudi okaylah pulak.. memang pun, kalau kat malaysia okay, kat sini tak okay kadang2 tu..
ada sabotaj kot hahaha!!

tchersally said...

Pssst! Pak Man..Pp balik Mesia esok..
Lompat..hmmm..masa kecik2 ni kalu melompat nampak manis je..hehe

Zaki said...

Cik gu Man,
ajar anak murid melompat tu baik2 sikit. Ajar sekali falsafah mengenai 'lompat' biar mereka betul2 faham.

Anonymous said...

bila sukan zon dong pak man???

KR 31 A.K.A Zabri said...

hebat hebat.... gigih berlatih bebudak ni...

~0~ said...

Salam
Gigih berusaha pasti berjaya....

Anonymous said...

-Berapa Juta bebudak tu dapat bila lompat?

-Nasib baik 5 org jer ker yg terlibat. :)

-Cikgu...mengenai sukan lompat tinggi minta la sekolah beli atau sediakan tilam yg macam warna hijau tu tapi yg 3 kaki tebalnya.

-Nampak macam bahaya jer tilam nipis macam tu. Dah tu nampak tak cukup pulak...sebab teknik bebudak tu lompat pun dah salah.

-Tak pasai pasai ada yg cedera nanti.

CikguAtlit

manlaksam said...

Pak Man ucapkan terima kasih kepada semua yang telah meninggalkan komen. Saranan dan cadangan anda semua amatlah dihargai.