Tuesday, February 3, 2009

Kuala Nipah

Di sinilah tempatnya.......zaman kanak-kanak Pak Man......ikut ayah pergi menjala. Dalam sungai ini banyak ikan, ada ikan belanak, ada ikan kitam dan ada udang juga.
Nama tempat ini Kuala Nipah, tapi sekarang ni dah tak ada pokok nipah, di tepi kuala ini sudah ada sebuah chalet.
Dalam sungai ini dah tak ada ikan dan udang lagi. Entah kenapa.......ikan dan udang sudah tidak membiak lagi. Dah tak ada zuriat. Mungkin kah ikan dan udang pun sudah mula menyukai kaum sejenis?

16 comments:

Neeza Shahril said...

Pak Man... hahahaha!!! tak tahan neeza nak gelak.. ada ke udang dengan ikan suka kaum sejenis..
sabor aje pakman..
lawak sungguh..
manusia yang tak ingat dosa pahala je yang suka kaum sejenis pakman..

pinatbate said...

Salam Pakman..
Udang dan ikan dah habis kena goreng ..kalau tak pun sejak dunia dah semakin maju ni udang dan ikan pun semakin busy..tak sempat nak membiak..

rauhunt said...

Salam Pak Man,

Kena bawa ikan dan udang tu ke sesi kaunseling supaya jd normal balik

manlaksam said...

Neeza,
Hahahaha....Pak Man agak-agak saja, cuba mencari jawapan ......

Pinat,
Mungkin juga semakin busy mencari nafkah.....kerana gaya hidup telah berubah.

Rauhan,
Terima kasih kerana sudi singgah, kalau sudi boleh lah Rauhan buat kajian....masukkan dalam kertas projek PHD Rauhan tuh.

KR 31 A.K.A Zabri said...

hehehe gelak saya pepagi membacanya....

akula said...

Ambo pun pernah melepak di sini dulu...beberapa induvidu yang ambo ingat..mak su limah jual nasi belauk, ust che mud, pah tu ada sepasang suami isteri yang cacat penglihatan ambil upah koyok nyo kat kubur. Hampir 30 tahun ambo tak lalu jalan kg nipah...bila baca posting pok man ni teringat zaman dulu2

manlaksam said...

Zabri,
Sekali-sekala ketawa pagi-pagi ni ok juga.....

akula,
Demo dok Bachok alik mano eh?....ambo Kg.Padang Kerasak, jalan nok gi ko pantai Changgong.

Li said...

Pok Mae,
Kuale Nipoh tu kat ambo jugok tuh weh. Tapi loni x mace dulu lagi.

p/s: Ambolah sahabat hok tegor Pok Mae baru nie tu.. hehehe

eiyda said...

Pak Man..
Cantik tempat ni..masa kecik2 dulu beso gi jugak sbb ada woris kt situ..

HABIHA69 said...

Damainya lah tempat itu kan Pak Man...seronoknya jika berehat-rehat ngan Family di situ...saya suka.....

akula said...

Ambo asa kandis, dulu ambo ngaji di sek arab nipah. canggong, pantai baru..laluan ambo la tu. Sejak dok main dengan tebaka, lama benar tak nipah. Bachok g sokmo.

lina said...

ada-ada aje Pak Man ni. Lawak sungguh!

tchersally said...

kui..kui..kui..Pak Man nih..Sally rasa ikan n udang la ni dah pandai guna kaedah "family planning"..hehe

manlaksam said...

Li,
Terima kasih kerana perkenalkan diri, Pok Mae ni dah tua, tak ingat doh nama saing-saing.....tapi demo tu kawae ingat sangat lah.....

Eiyda,
Oooo ada 'woris' di Kuala Nipah...bagus lah, anak-beranak Pak Man ramai ssitu tuh!

Ustaz Habiha,
Macam tu lah rupanya kampung kelahiran Pak Man.

akula,
Oooo orang Kandis.....kalu jumpo mesti Pok Mae kenal nih...

lina,
Lawak...hahaha

Tchersally,
Hahahaha...family planning....

cikMilah said...

PakMan ...depa udang ikan tu ikut jejak bapak haruan... makan anak....hehe..

mother of two said...

pakman,
hehehe iyer tak yer jugak kan pakman. mana tau dunia dah terbalik nie...patut sy pegi sungai nak tangkap udang bwk kayu pun dah takde...