Thursday, July 22, 2010

Sehari sebelum hari gaji.

Sehari sebelum menjelang nya hari gaji, kaunter bayaran lengang. Tak ada orang langsung.
Akan tetapi bila menjelang nya hari gaji kaunter ini akan penuh sesak dengan manusia yang nak bayar bil.
Sebab itu lah Pak Man akan jelaskan segala bayaran sebelum tiba nya hari gaji.
Bagi orang kampung hari gaji mereka tak tentu. Kadang-kadang tiap-tiap hari, kadang-kadang seminggu sekali dan kadang-kadang tak ada langsung.

10 comments:

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Berebut nak menjelaskan bil...bagus tu!! Kalu guna e-pay, click saje kan mudah x payah beratur & jimat masa..hehehe

endiem said...

orang yg jaga kauter pun lengang

Pak Man laksam said...

Ibu,
Bagi yang boleh klik tentu lah senang, bagi yang tak tahu klik.....terkelip-kelip saja lah.

Pak Man laksam said...

endiem,
Itu lah dia nya.........sunyi dan sepi.....

Pak Zawi said...

Salam Pak mae,
Bagi yang boleh klik seperti Pak Mae tak payah la pergi bayar dikaunter. Kita serahkan kaunter bagi mereka yang tak boleh klik jer. Semua bayaran bill boleh dibuat dalam keselesaan rumah kita tak payah bazir minyak motor atau parking kete.

Pak Man laksam said...

Pak Zawi,
Betul tu......saya kadang-kadang klik juga.......tapi rumah saya ni kadang-kadang line nya 'suam-suam kuku' saja.

fa*atip said...

Fa pun tak reti klik klik.... :)

Pak Man laksam said...

Faatip,
Slow-slow laaa ........tq.

Cikli said...

salam pak man,

ambo pong nak bayar sebelum gaji, tapi terpaksa tunggu gaji dulu. apa nak buat.

Pak Man laksam said...

Cikli,
Kalau tempat yang tak ramai orang, tak kisah, bila-bila boleh bayar.