Tuesday, July 20, 2010

Sedap sungguh rebung masak lemak.

Hari minggu yang lalu, Pak Man ke Pasar Minggu Raub. Naik motor saja.......(minyak dah mahal).
Musim hujan ni ramai pulak orang jual rebung yang fresh.
Kalau buat masak lemak atau sayur air pun okay, rebung yang fresh ni rasa nya manis.
Sayang nya Pak Man tak boleh nak beli kerana susah nak bawa naik motor.
Tak apa lah, mungkin bukan rezeki........

12 comments:

pB said...

se'ro nok makae putu halbo laaaa

hik hik hik

nj said...

Pak Man...
lama dah tak makan rebung ni, kat Jubail ni ada juga jual, produk Thailand dan Phillipine...dalam tin la. hehehe...tak 'lalu' nak makan...

Pak Zawi said...

Pak Mae,
Kalu rebung buluh duri hok gali dalam tanah tu lagi manis. napok dalam gambar tu rebong atas tanah, dah agak tua dah. kat Pasir Mas ada sokmo ore jual.

hai said...

saya baru tau rebung antara salah satu tumbuhan yang mengandungi vitamin b17 yang boleh mencegah kanser!!

Ibu Sayang said...

Salam Pok Mae,

Kito wak masok lemok lah Pok Mae makae dengor nasik panah...barulah kow...kow...

Pak Man laksam said...

PB,
Putu halba kalau musim banjir baru sedap....

Pak Man laksam said...

nj,
Kalau tak ada yang fresh, terpaksa lah makan yang dalam tin. Tapi rasa nya lain lah sikit.....

Pak Man laksam said...

Pak Zawi,
Ambo sebenar nya tak berapa arif sangat tentang rebung ni, tak tahu nak bezakan yang mana rebung buluh duri, yang mana rebung buluh minyak......
Terima kasih lah atas info tersebut.

Pak Man laksam said...

hai,
Ye ke?......boleh mencegah kanser.
Pak man pun baru tahu ni. Tq.

Pak Man laksam said...

Ibu,
Wohooooooo....sedap tuuuuuu.....

CIKGU ZAM said...

salam Tuan, selamat berkenalan dan ziarah menziarahi (",)

Pak Man laksam said...

Cikgu Zam,
Terima kasih kerana sudi singgah....