Monday, February 15, 2010

Ngape bior semok.......

Baru-baru ni Pak Man menghadiri pengkebumian salah seorang guru di sebuah kampung. Pak Man rasa tak selesa sedikit dengan keadaan kawasan tanah perkuburan tersebut. Bersemak - samun. Takut nanti ada ular.
Sudah lama agak nya tak dibersih kan.
Tetapi tidak semua kawasan nya bersemak-samun, sebahagian nya bersih......mungkin perkuburan yang selalu dijenguk oleh anak-cucu itu bersih. Kalau anak-cucu tak pernah jenguk, macam mana nak bersih.
Ada sesetengah anak-cucu tu tak tahu pun mana satu kubur datuk dan nenek mereka.
Bakpo laaa jadi gitu....
Teringat pula Pak Man nak jenguk kubur moyang-moyang Nadirah.

Ini kubur moyang perempuan yang meninggal pada 2008. Alhamdulillah......bersih la jugak.

Ini pula kubur moyang lelaki yang meninggal pada 1998. Sekitar nya tak ada semak-samun. Kubur arwah berdua ini terletak bersebelahan.
Kalau ada masa, bawa lah anak-anak ziarah kubur arwah datuk - nenek mereka. Insya-Allah mereka akan lakukan perkara yang sama keatas kubur kita nanti.


10 comments:

temp. housewife said...

teringat pulok ko kwsn kubur tok ayoh, mek dgn muloh ma ambo. Insyaallah balik Tumpat nanti, ambo nok bawok anok2 gi melawat.

cikgu_math said...

dah lama CM tak bawa anak-anak jengok kubur arwah abah mereka....
agaknya dah penoh semak samun..
jumaat depan insyaAllah!

Jeff Syiru said...

teringat plak dengan kubur anak saya... tp hari tu baru pasang batu nisan baru, rasa2nya still terjaga la...

オテモヤン said...

オナニー
逆援助
SEX
フェラチオ
ソープ
逆援助
出張ホスト
手コキ
おっぱい
フェラチオ
中出し
セックス
デリヘル
包茎
逆援
性欲

M. Ibrahim said...

Kaya mati, miskin pun sama.Buatlah amal di dunia ini. Translate Bahasa di atat tu.....

Pak Man laksam said...

THW,
Bagus lah tuu.

Pak Man laksam said...

CM,
Insya-Allah........

Pak Man laksam said...

Jeff,
Bagus......

Pak Man laksam said...

Mat Jepun,
Ambo tak faham sepatoh habuk.....

Pak Man laksam said...

Pok Him,
Betul tuuuu........tanah kubur tak tahu lagi di mana.