Monday, February 1, 2010

Hati Pak Man tersentuh....air mata bergenang.

Pak Man ada terbaca satu email yang dikirim oleh Saudara Zuraimi dan pasangannya yang kini bermustautin di sebuah negara timur tengah. Pak Man sungguh terharu kerana mereka berdua ini sedang berusaha bersama-sama dengan kawan-kawan yang ada di sana dan di mana saja di muka bumi ini, mengumpul derma untuk SK Semantan Ulu. Semoga usaha anda semua akan mendapat balasan yang setimpal nya dari Allah.
Berikut ini adalah email yang di tulis oleh En.Zuraimi.........

Assalamualaikum kawan sekalian,

saya ada bercadang utk mengutip derma bagi sk hulu semantan.sekolah ini terletak di daerah Raub, Pahang. sekolah ini dikategorikan sbg sekolah kurang murid.muridnya adlah seramai 40 org shaja drpd 29 keluarga.

Walaupun demikian, sekolah ini mencatat sejarah apabila 2 org pelajarnya mendapat 5A.walaupun belajar jauh dipedalaman, tp dgn usaha guru2 dan murid2 yg belajar dlm serba kekurangan, sekolah ini telah menunjukkan peningkatan..kebanyakan murid2 adalah drpd keluarga yg susah dan berpendapatan rendah. pada kutipan yuran PIBG yg lps, hanya RM290 shj yg berjaya dikutip.dengan jumlah sekecil itu, x banyak xtvt yg dapat dijalankan..

saya berharap pada kekawan semua.. jika sudi utk menderma kpd sekolah ini.... mungkin dengan usaha kita yg tdk seberapa ini..kita berjaya melahirkan insan2 cemerlang yga kan berjaya memertabatkan Agama , bangsa dan negara kita kelak..setiap sumbangan boleh sisalurkan kpd saya, shiela, mushil dan juga KP..

sekian.

2 comments:

Anonymous said...

Cikgu Man,
Aduhai.. terharunya...

Tepi Sungai Batu said...

catz,
Sama-samalah kita berdoa untuk kesejahteraan mereka semua.