Wednesday, February 24, 2010

Benda paling sedap dalam dunia.


Pada masa dulu, waktu zaman kanak-kanak (kira-kira setengah abad yang lalu) Pak Man paling suka makan ais krim 'colek'.
Kedatangan penjual ais krim amat di tunggu-tunggu oleh budak-budak di kampung. Maklum lah, rumah kami semua tak ada peti ais. Macam mana nak ada peti ais sedangkan pada masa tu kampung kami tak ada bekalan elektrik lagi.
Pada masa tu ais krim adalah makanan yang paling sedap bagi kami.
Satu, harga nya 10 sen. Kadang-kadang satu ais krim makan kongsi dua orang. Itu yang menjadikan nya lagi sedap.
Baru-baru ni Pak Man berkesempatan membeli ais krim 'colek' ini di Pantai Irama. Satu , harga nya dah jadi RM 1.00 .
Tapi rasa nya sudah tidak sesedap dulu. Mungkin agak nya kerana sekarang ni Pak Man dah jumpa benda lain yang lebih sedap lagi.
Atau pun kualiti ais krim 'colek' itu sudah tak sehebat yang dulu.

10 comments:

~0~ said...

rasanya kelazatan dia da berkurang....org buat xsehebat dulu kut pak man....


lokcing pun sedap...heheheh

silversarina said...

betul tu , tak selazat dulu sebab ada benda2 lain lagi sedap sekarang :)

♥ciK-t0ge ♥ said...

0wh.. pgL esKem coLek ke??
sY pgL eskeM maNgkok..
hehehe
sedap2...
sUke beLi yg jNis twiN..

Pak Man laksam said...

~0~,
Betul lah agak nya tu.......
lok cing?....hehehe...boleh juga!

Silversarina,
Betul tu....zaman dah berubah.

cik toge,
Ais krim mangkuk..... jenis twin....hmmmm....sedap!

temp. housewife said...

ingatkan gapola benda paling sedap. hehe. tapi dulu mmg sedap, loni tok tahu sbb anok2 pun dok make aiskrim hok beli supermarket.

Farouk said...

benda apa pulak yg pak man rasa lagi sedap sekarang?

Pp said...

saya setuju dengan sarina....yang dulu sedap, sekarang di anggap kurang sedap sebab sudah ada banyak pilihan....
errmmm, ada kaitan kah dengan perihal rumah tangga? hehehe

ps: Pp tetap suka barang lama. :-)

Pak Man laksam said...

thw,
Ya lah agak nya.....tapi mungkin ada banyak lagi faktor lain.

Farouk,
Kadang-kadang tu Pak man rasa , tidur lagi sedap drp makan.

Pp,
Barang antik harga nya lagi mahal....

kihara said...

Saya pulak suka sangat beli aiskrim roti..

Jacknaim said...

salam pak Man
benda ygpalig sedap ialah yg ada jenama f
FREE......