Thursday, November 5, 2009

Kesian, Aki.

Pemuda dalam gambar di atas , nama nya Sahrin. Orang kampung Batu Talam memanggil nya dengan panggilan Aki. Aki adalah anak yatim. Emak nya meninggal semasa dia masih kecil lagi.

Aki di ambil oleh Mak Pah sebagai anak angkat. Aki ni tak berapa cerdik sikit, dia tak pernah bersekolah. Cakap nya pun pelat. Tapi cukup rajin bekerja membantu Mak Pah buat kuih. Mak Pah sudah tua dan bongkok tapi masih rajin berniaga kuih.

Beberapa bulan yang lalu, Aki jatuh sakit. Doktor kata ada 'tonsil' dan perlu di bedah. Mak Pah hantar Aki ke Hospital Temerloh untuk menjalani pembedahan.

Pembedahan nya berjaya membuang tonsil tersebut. Malang nya Aki telah kehilangan suara. Balik dari hospital terus tak ada suara. Bila bercakap, mulut saja yang terkumat-kamit. Suara tak keluar langsung.
Tak ada siapa yang tampil membantu. Aki dan Mak Pah terima saja lah nasib mereka.

Petang Ahad yang lalu, Aki datang ke rumah Pak Man. Bersama Aki ada sekeping kertas seperti di bawah. Ada mesej dari Mak Pah untuk Mak mertua Pak Man.



33 comments:

Hanis MY said...

Pak Man..sedihnya saya baca huhuhu.. T_T, walaupun serba kekurangan tapi dia baik...

farah aminuddin said...

kesiannye. kena tulis mesej kat kertas T_T

endiem said...

kesihan ,,tapi masih boleh menulis untuk berkomunikasi..

endiem said...

kesihan ,,tapi masih boleh menulis untuk berkomunikasi..

Anonymous said...

saman itu doktorrrrrrrrrrrrr




-pB-

PINATBATE said...

sedih pulak baca cerita ni..

lina said...

Kesiannya Aki....

masih takde suara ke dia? Kena follow-up dgn doktor tak lepas ni, Pak Man?

Shifu67 said...

semoga Aki tabah meneruskan hidupnya...

mother of two said...

simpati pada aki, semoga allah mempermudahkan segala urusannya di dunia dah jugak di akhirat.

Pak Man laksam said...

Hanis,
Walaupun mereka macam tu, tapi mereka nampak ceria dan bahagia.

farah,
Memang kesian.......terima kasih kerana sudi singgah sini.

Pak Man laksam said...

endiem,
Aki tak boleh menulis, Mak Pah yang tulis. Begitu lah juga kalau nak pergi kedai, Mak Pah akan tulis apa yang nak dibeli dan Aki akan tunjuk kan kepada tuan kedai.

pB,
Mereka redha dengan apa yang berlaku.

Pak Man laksam said...

Pinat,
Memang sedih......

lina,
Mereka terima saja keadaan itu seadanya. Mungkin malas nak naik turun ke bandar.

Pak Man laksam said...

Shifu67,
Pak Man pun harap begitu juga.

Shiela,
Aki akan terhindar dari dosa mengumpat dan memfitnah......

Zaitun said...

Kesian Aki,harap2 adalah orang yang dapat membantu.

silversarina said...

kesiannya , memang kekal ke suara Aki tak de ??

Apapun harap Aki tak putus asa dalam meneruskan kehidupan.

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Aduhai - terkena peti suara ke? Saya dah jalani pembedahan ni dulu - mula2 memang takde suara. Makan masa sikit.

Harap2nya Aki cepat sembuh..

Pak Man laksam said...

Zaitun,
Harap2 begitu lah.

Silversarina,
Sama-sama lah kita berdoa.

Catz,
Ya....semoga pulih seperti sedia kala.

人妻 said...

Hな人妻たちの社交場、割り切った付き合いも当然OK!欲求不満のエロ人妻たちを好みに合わせてご紹介します。即会い、幼な妻、セレブ、熟女、SM妻、秘密、以上6つのジャンルから遊んでみたい女性を選んでください

サイドビジネス said...

1日5万円~が手に入るサイドビジネスのご案内です。男狂いのセレブ女性はネットで知り合った男を次々に金の力で食い散らかしています。そんな女性を手玉にとって大金を稼いでみませんか

Hチェッカー said...

みんなで楽しめるHチェッカー!簡単な設問に答えるだけであなたの隠されたH度数がわかっちゃいます!あの人のムッツリ度もバレちゃう診断を今すぐ試してみよう

家出 said...

最近流行の家出掲示板では、各地のネットカフェ等を泊り歩いている家出少女のメッセージが多数書き込みされています。彼女たちはお金がないので掲示板で知り合った男性の家にでもすぐに泊まりに行くようです。あなたも書き込みに返事を返してみませんか

高収入アルバイト said...

性欲を持て余し、欲求不満になっている女性を金銭の対価を得て、癒して差し上げるお仕事です。参加にあたり用紙、学歴等は一切問いません。高収入アルバイトに興味のある方はぜひどうぞ

高級チェリー said...

童貞を奪ってみたい女性たちは、男性にとって「初体験」という一生に一度だけの、特別なイベントを共に心に刻み込むことを至上の喜びにしているのです。そんな童貞好きな女性たちと高級チェリーで最高のSEXをしてみませんか

困っています。 said...

最近寂しくて困っています。夜一人で寝るのが凄く寂しいです…隣で添い寝してくれる男性いませんか?見た目とか特に気にしません。優しくて一緒にいてくれる方大歓迎☆一緒に布団で温まりましょう♪shart.enamorado.de-me@docomo.ne.jp

副収入 said...

一晩の割り切ったお付き合いで副収入が得られるサイトのご案内です。アルバイト感覚での挑戦もできる、安心の無料登録システムを採用しておりますので、興味のある方は当サイトをぜひご覧ください

スタービーチ said...

復活、スタービーチ!日本最大の友達探しサイトがついに復活、進化を遂げた新生スタビをやってみませんか?理想のパートナー探しの手助け、合コンパーティー等も随時開催しています。楽しかった頃のスタビを体験しよう

モテる度チェッカー said...

なかなか彼氏、彼女が出来ない君達の深層心理を徹底解明♪みんなでモテる度チェックをやって結果交換も自由、合コンや休み時間はモテる度チェックで暇つぶし!次にモテ期が訪れる瞬間をズバリ診断しちゃいます

¥倶楽部 said...

出会ぃも今は¥倶楽部!オンナがオトコを買う時代になりました。当サイトでは逆援希望の女性が男性を自由に選べるシステムを採用しています。経済的に成功を収めた女性ほど金銭面は豊かですが愛に飢えているのです。いますぐTOPページからどうぞ

野外露出 said...

今迄は野外露出がマイナスイメージと囚われがちですが、実際は開放的な気分になり有名人のヌーディストが、オープンになる事を推奨してるぐらいです。このサイトをキッカケに知り合った娘達と野外で楽しみませんか

高級 said...

どうしても相手がセレブだと高級感が有り、近付きにくいと思われがちですが、実際はただ欲望のままに快楽を追い求める、セレブとは掛け離れた女性が居るだけです。今こそ自分の欲望を満たすときです

スタービーチ said...

出会いのシーズン、夏到来!スタービーチでご近所さんと知り合っちゃおう!ひと夏の体験も女の子は求めている

モバゲー said...

モバゲーでついに出会いができる!?楽しめる出会い、求めていた出会いはココから始まる。素敵な出会いでまずは関係づくりwしていきましょう

Anonymous said...

aki ni anak arwah wan kiah..isteri pak man dua pupu saya...seronok sgt baca blo ni sebab dapat info terkini keadaan kampung saya...