Thursday, November 12, 2009

Kambing sakit kaki.


Kita reda kan keadaan sebentar dan Pak Man nak cerita sikit tentang kambing Pak Man. Kambing ni namanya Rupawan.
Sudah 3 minggu kaki depan sebelah kiri nya sakit. Membengkak dan berulat.
Rupawan tak turun ke tanah, jadi makan minum nya terpaksa Pak Man hantar ke kandang.
Tiap-tiap hari sembur ubat . Kadang-kadang Pak Man rendam kaki nya dalam minyak petrol supaya ulat nya mati.
Sekarang ni dah beransur baik. Rupawan dah mula turun ke tanah meragut rumput.

12 comments:

Nur said...

hehehe... kelakarlah brother man ni. kambing kena rendam dgn petrol. tapi saya suka. bagus idea tuh.. moga cepat sembuh ya cik kambing..

faraulah said...

Terpijak duri kot si Rupawan tu Pak Man.

roslaini saad said...

Seingat saya dulu kalau kambing kena luka dan berulat camtu..abah saya bubuh kapur barus..dekat tempat luka..petrol tak tahu pulak.

Achu Tra said...

ssiyye ke Perawan...moga cepat siya...

ruz said...

Semuga cepat sembuh rupawan!!

Hanis MY said...

Pak Man, pandai la rupawan posing, siap tengok kamera lagi..semoga cepat sembuh..

hani@debumelukut said...

Alahai Pakman, senasib la rupawan ni dgn Tok Wan jiran kita tu,,cuma Tok Wan tak makan rumput..hehehee

Pak Man laksam said...

Nur,
Terima kasih.......

faraulah,
Mungkin lah kot.......tq.

Pak Man laksam said...

Roslaini,
Petrol pun berkesan juga. Tq.

Achu Tra,
Terima kasih.....

Pak Man laksam said...

ruz,
Tengkiu.....

Hanis MY,
Tengkiu.....

hani,
Tengkiu.....

~nazma said...

dulu pun mak sy pero kambing. meme rajin gak berulat, terutama kalu musim banjir.

sy tolong pegang kaki, mak bubuh ubat (xingat gapo).. tapi sy xsanggup tgk.. kesian kambing..

tu dulu..

loni x pero kambing dah..

dan mak pun dah pergi..

read this entry makes me touchy..

Pak Man laksam said...

nazma,
Tenkiu......
singgah lah selalu.