Friday, October 23, 2009

Tempat beruang asah kuku.

Pak Man terkejut bila tengok salah satu daripada pokok kelapa dalam kebun tempat Pak Man lepaskan kambing-kambing meragut, kenapa batang nya jadi berbulu macam tu?.

Ada orang kata, ini tanda nya ada binatang yang berkuku (beruang, harimau dan sebagainya) mengasah kuku mereka di sini. Hoi...bahaya tu.

Tak berapa jauh dari pokok ini terletaknya kandang kambing Pak Man. Nasib baik lah mereka tak mengacau kambing-kambing tersebut.

16 comments:

mother of two said...

oo bahaya kepada nyawa sekelian alam tu. kat kg sy (temau) pun dah ada org kena terkam ngan rimau.. semoga pakman selamat

PINATBATE said...

yang penting..dia tak mengacau orang!!

endiem said...

tak de kambing hilang?

silversarina said...

Wah, sure panjang dan tajam kuku binatang yang mengasah kuku tu ... seram pulak saya .

Zaki said...

Hati2 cikgu, harimau jadian tu....

tulipurple said...

denjeres tu PM...x sanggup nak bayangkan ukuran makhluk itew.hati2 ek PM.

you are not worth it to fight for.... said...

Please visit http://youarenotmylexapro.blogspot.com/

hani@debumelukut said...

hati hati yer..cuba pertingkatkan ciri2 keselamatan..bukan untuk kambing tu saja, untuk Pakmat jugak.

Pak Zawi said...

Pak Mae,
Boleh buat tarikan pelancongan tu. Pelancong asing mesti nak tengok kesan binatang liar di tempat kita.

manlaksam said...

Shiela,
Semoga di jauhkan dari mara bahaya.

Pinat,
Harap-harap tak ada yang mengacau.

manlaksam said...

endiem,
Tak ada yang hilang, alhamdulillah!

Silversarina,
Tengok kepada pokok tu, tajam kuku nya tu.

manlaksam said...

Zaki,
Tenkiu...hehehe.

Tulip,
Yessss....veri denjeressss.

manlaksam said...

you are not.......,
Tenkiu. InsyaAllah akan singgah nanti.

Hani,
Tenkiu.....akan Pak man pertingkatkan nanti.

manlaksam said...

Pak Zawi,
Gud aidea tuh.......tenkiu.

pB said...

eeee ....

takutttttttt

Pak Man laksam said...

pB,
Mudah-mudahan tak ada apa-apa.