Thursday, October 1, 2009

Hujung-hujung.........


Kuih raya dah banyak yang tinggal serbok........
Jadi yang tinggal hanya lah kuih siput.
Tak ada rotan akar pun berguna.
Tak dapat tanduk, telinga dipulas.
Daripada cempedak, baik nangka.
Daripada tak dak, baik ada.
Siput pun siiiiput lah........

14 comments:

PINATBATE said...

sedap tu pak mann.....

manlaksam said...

Pinat,
Boooleeehhh laaaaa......

Hanis MY said...

Pak Man..saya suka kuih siput.. :)

pB said...

baru ni jupo sekut siput siro ...

Che La said...

buak sendiri ke ni pak man?

Achu Tra said...

jange gi buak ssilap sedut sudoh laa pok mae...ha2x..tok tubik isi...

manlaksam said...

Hanis,
Ye ke?
Kalu makan benda ni memang 'ralit'.

pB,
Kalu nak manis, kita siro.
Kalu nok pedas pun boleh, kita gaul dengan sambal.

manlaksam said...

Che La,
Hehehe....lebih kurang macam tu laaa.

Achu Tra,
Kalu ada kuah, bulih ttukar dengan siput sedut.

silversarina said...

sedap tu , balik raya haritus empat makan kuih siput orang perak, rangup dan pedas :)

abu muaz said...

salam.jangan lupa jenguk saudara islam kita di indonesia

lina said...

kuih siput dan kuih gunting antara kuih saya tolong mak buat masa kecik-kecik dulu. Tak kurang orang hidang kuih ni sekarang kan?

manlaksam said...

Silversarina,
Memang sedap......pedas sikit-sikit, dan rangup.

Abu Muaz,
InsyaAllah tak lupa....hanya kirim kan doa.

Lina,
Budak-budak memang suka .

a kl citizen said...

assalammualaikum

lama tak makan kuih siput.... teringin lah pulak

Rumah Kuning said...

raya ni tak juppo siput. gu ngan air kopi, sedap.... selamat hariraya.