Sunday, August 8, 2010

Tun tak boleh didakwa di mahkamah?.

Suatu masa dahulu semasa masih lagi belajar, ada seorang kawan yang menjadi tempat rujukan kawan-kawan yang lain, nama nya ZKK. Pak Man masih ingat lagi tentang pertanyaan Pak Man berhubung dengan gelaran Tun. Apa istimewa nya gelaran ini.
ZKK kata ,"oooooooh...banyakkkk."
Yang paling best nya ialah Tun ni tak boleh didakwa di mahkamah. Sebab itulah kalau orang dah berhenti jadi menteri kerajaan akan beri gelaran Tun, agar orang itu tak boleh didakwa.
Tapi sekarang ni, Tun Dr.Ling Leong Sik kena dakwa di mahkamah.
Oooooooooiiii.........ZKK, kau berada di mana sekarang?.
Aku nak dakwa kau..........

16 comments:

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Kalau nak cari kawan lama... carilah di facebook. Itu cadangan ibu. Nanti dah jumpa dakwa dia cepat2.hahaha

nj said...

Pak Man...
mesti kawan Pak Man ZKK tu permainkan Pak Man...ye ke Tun tak leh didakwa?? hehehe...

transformed housewife said...

Tun yg buat salah kena dakwa juga. BTW bila pulok tukar layout baru ni? cantik.

fndrocka said...

Kawan kau tu maksudkn tun yg dah meninggal dunia

zany said...

salam kenal pak man

hehe, kelakarlah pulak.
zaman sekarang ni semua nak saman dan dakwa.

nidus2 said...

Mat Saman tak kena saman ke?

Pak Man laksam said...

Ibu,
Terima kasih.........

Pak Man laksam said...

nj,
Mungkin jugak la tu......

Pak Man laksam said...

TH,
Baru bulan lepas Pak man tukar......

Pak Man laksam said...

fnd,
Mungkin jugak la tu........hehehe.

Pak Man laksam said...

zany,
Kelakar.....kelakar.....hehehehe....tq.

Pak Man laksam said...

nidus2,
Mat Saman yang dah jadi arwah tak boleh saman......hahahaha.

penjejak maya said...

salam ziarah ke sini..

Anonymous said...

salam
hahahah lawak.. Tun title tertinggi di beri oleh kerajaan.. itu sahaja. Bila Tun ni mati, org lain pula diganti. Gelaran Tun ini terhad dalam satu tempoh tertentu shaja. bila ada kekosongan barulah gelaran ini diberi kepada next penerima...

Pak Man laksam said...

Penjejak Maya,
Tenkiu........nanti Pak Man akan buat lawatan balas.

Pak Man laksam said...

Sahabat(anonym.......),
Memang lawak........terima kasih atas info tersebut.