Friday, August 6, 2010

Pintu Belakang.

Sebagai ingatan dan pengajaran , di masa-masa yang akan datang tak boleh buat tingkap bersebelahan dengan pintu. Pencuri akan pecahkan tingkap untuk membuka pintu. Bila tingkap dah dipecahkan, maka pencuri akan menghulurkan tangan untuk buka pintu dari dalam.
Tetapi dalam kes rumah Pak Man ini, pencuri tak berjaya membuka nya kerana ada jeriji luar dan dalam. Maka jeriri pula diumpilnya. Pintu dipecahkan nya. Tuan rumah tak ada, buat lah sesuka hati............
Hasil nya tak seberapa, mereka hanya dapat dua buah tong gas dan sebuah komputer buruk.
Sekarang ni Pak Man tutup saja tempat tingkap itu dengan batu-bata dan plaster dengan simen. Habis cerita.

18 comments:

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Komputer buruk pun ada harga tu.. huhu.. aduhai.. semoga tak jadilah lagi perkara camni...

PINATBATE said...

sabarlah pakMan..dia 'tumpang' berkemas tu..

Zabs said...

Semoga Pakman bersabar dengan perihal yang berlaku.

Pak Man laksam said...

Catz,
Terima kasih.........

Pak Man laksam said...

Pinat,
Sabar..........tq.

Pak Man laksam said...

Zabs,
Terima kasih.........lama tak dengar berita.

fa*atip said...

kat sini pon orang dah mula mengaruk. ada neighbour baru je hilang barang kemas.... :(

Pak Man laksam said...

faatip,
Tak tahu lah apa nak jadi dengan rakyat Malaysia sekarang ni.

transformed housewife said...

bilo terjadi ni? kalu nok curi dio tok kiro komp. buruk asal bulih jual balik. sabar deh Pak Man.

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Alang2 dah masuk kebas aje apa yg ada. Buruk pun boleh jadi harga kata si pencuri.

Bersabar ya Pak Man, dugaan menjelang puasa tu, tentu ada hikmahnya

Pak Man laksam said...

Transformed housewife,
Tenkiu.........(panjang sungguh nama demo).

Pak Man laksam said...

Ibu,
Tenkiu.............

MissNafa said...

5 taun dulu, rumah parents saye pon jadi gni gak. yang bestnye, pencuri tuh kemaskan umah dulu sblm keluar. jadi kitorang sempat piknik2 dulu tengah2 umah lepas balik sekolah sebelum umi sedar gelang emas dye hilang. huhu :(

Pak Man laksam said...

MissNafa,
Terima kasih kerana sudi singgah sini.....

nj said...

Pak Man...
bila pulok pencuri masuk tu?? Mujur tiada orang di rumah Pak MAn...

Pak Man laksam said...

nj,
Mujur jugak laa.......dah lama dah.....

Aznin said...

Nampak bayang pakman ambik gambaq kat cermin... heheh!

Pak Man laksam said...

Aznin,
Begitu teliti sekali kamu.......hehehe.