Tuesday, August 3, 2010

Istiharlah harta, apa nak takut........

Semalam pergi gunting rambut. Suasana dalam kedai gunting tu cukup meriah. Ada pelanggan berbilang bangsa. Satu Malaysia!...........
Macam-macam tajuk diperbincangkan. Antara yang menarik ialah, tentang menteri-menteri dicadangkan agar mengisytiharkan harta.
"Kalau betul-betul telus, isytiharkan  lah............apa nak takut."
"Rakyat nak tahu juga berapa banyak harta menteri-menteri."
.................................................................................................................................................................
Satu lagi cerita tentang subsidi beras untuk rakyat (SUBUR) yang di programkan oleh Kem.Pertanian.
Masa pelancaran nya dulu , siap ada siaran lansung dalam TV. Perdana Menteri yang lancar kan. Tapi sampai sekarang subsidi tersebut tak jalan-jalan lagi.
Apa sudah jadi?.

6 comments:

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Betul tu Pak Man.. depa ada harta kena istiharkan

Strategi masa nak memancing undi. Lepas dah dapat...janji tinggal janji lah jawapnya.

nj said...

Pak Man...
kakitangan kerajaan semua kena isytihar harta...tak kira pangkat...so kalau menteri2 tu bukan setakat 'kaki' dan 'tangan' saja...mereka tu 'anggota' kerajaan...so kena isytihar gak la kan...

Pak Man laksam said...

ibu,
Betul tu.....saya setuju.

Pak Man laksam said...

nj,
Ya....betul.... Pak Man setuju.

endiem said...

setuju istihar harta, harta di eropah, harta di afghanistan, harta di go head gostan kena lah istihar jugak.

Pak Man laksam said...

endiem,
Betul tu..........