Wednesday, August 4, 2010

Mencari Jalan Pulang.

Sedar tak sedar sudah 3 bulan Pak Man tak balik ke rumah Pak Man di Sempam Baru. Minggu lepas Pak Man dan Azrul pergi ke sana. Rupa-rupa nya jalan masuk ke rumah itu dah tertutup. Semak-samun menutupi jalan. Puas juga lah kami berdua menebas untuk masuk ke sana.
Oh .....penat sungguh. Macam tu lah kalau dah lama tak balik..........susah sungguh nak mencari jalan pulang ..........sesat di hujung jalan kembalilah ke pangkal jalan.

9 comments:

endiem said...

lepaskan lembu je habislah rumput te..

Pak Man laksam said...

endiem,
Idea yang baik tu.......tq.

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man

Alhamdulillah masih ada jalan pulang....jauh dr kg ke rumah tu? cam tak ada org lalu lalang di situ.

Pak Man laksam said...

Ibu,
Jalan tu hanya menuju ke rumah Pak Man saja. Tak ada rumah lain lagi.....tak ada jiran.

PINATBATE said...

Pak Man,
jgn tinggalkan rumah lama-lama sgt kosong..nanti ada yg tumpang dudukk.:P

catz_mafia said...

Cikgu Man,
Saya ingatkan Sempam Baru tu kawasan baru... emm.. selamat menebas.. hehe..

Pak Man laksam said...

Pinat,
Itu lah pasal.......
Kita tumpang duduk rumah orang ......nanti ada pulak makhluk yang tumpang duduk rumah kita.Hanya Allah yang maha mengetahui.

Pak Man laksam said...

Catz,
Tenkiu...............

Anonymous said...

pasang digital cctv bernyala bila ada sensor.. bleh log in kat internet nak tengok keadaan rumah.
pasang lah sensor light ke atau timer..
pasang timer kat radio pasang tape org mengaji..

rumput tu sembur racun rumpai aja..