Friday, August 13, 2010

Nekbat.

Kalau dapat berbuka dengan Nekbat sedap juga.............................................
Nekbat adalah kuih kegemaran Pak Man bila tiba bulan puasa.
Pak Man nak tanya anak-anak semua, "Siapa suka makan Nekbat?, sila angkat 'mouse'."
Bagi anak-anak yang tak suka ,sila angkat 'keyboard'..............
Angkat tinggi-tinggi, Pak Man nak kira.

17 comments:

endiem said...

Nekbat susah nak jumpa skrang.. sebab gula dah takde subsidi.

Pak Man laksam said...

endiem,
Beli yang tawar......balik masak air gula sendiri.

Pak Man laksam said...

endiem,
Pak Man tak nampak pun endiem angkat mouse atau pun keyboard.......hehehehe.......tak nak mengundi ke?.

lina said...

x pernah nampak bayang nekbat kat KL ke... ada ke? :D

kena balik Marang baru merasa. huhuhu

Pak Man laksam said...

LINA,
Di Terengganu mesti ada........

totoromalas said...

rindunyer (T_T)
area UPM ni manalah ada....

Noh said...

sedak la demo ni make nekbat..kito payoh nok cari di U3 Shah Alam...selamat poso untuk Pak Man..

Mak Su said...

saya! saya! ada inti ker? manis ker ?

Ibu Sayang said...

Salam Pal Man,

Yeay!...yeay!... ibu angkat mouse.

Ibu selalu ada stok nekbat di rumah. Peberet tuhhhh! Selalu ibu beli dgn kawan opis yg mak dia jual nekbat, balik ibu sira dgn air gula. Letak dlm peti ais dulu baru makan.

hazmi mat zain said...

Nekbat ni makan sutir pun dah cukup. Manis....

transformed housewife said...

ambo angkat keyboard. ambo llg suko make "puteri mandi, Butir Nako dgn Akok".

Pak Man laksam said...

totoromalas,
Tak apa, nanti ambik cuti, balik kkapong.Boleh la makan nekbat.

Pak Man laksam said...

Noh,
Selamat berpuasa.........

Pak Man laksam said...

Mak Su,
Manissss......tapi kita yang tentukan kemanisannya tu......

Pak Man laksam said...

Ibu,
Wow!...angkat mouse. Ini mesti peminat sejati nekbat ni......

Pak Man laksam said...

hazmi,
Makan satu.....nak satu lagi!.

Pak Man laksam said...

THW,
Butir nangko sedap tuuuuu.......