Thursday, December 24, 2009

YB Ponteng.


Pagi tadi Pak Man pergi gunting rambut. Ramai juga pelanggan dalam kedai gunting tersebut. Mereka riuh bercerita pasal YB yang ponteng persidangan Dewan Rakyat.
Orang baju merah : Lu tahu ka cerita pasal YB ponteng?
Orang baju belang : Tahu, wa ada baca surat khabar. Apa pasal?.
Orang baju merah : Lu tahu ka ramai menteri yang ada dalam senarai ponteng tu?.
Orang baju belang : Tak tahu. Menteri mana?.
Orang baju Pagoda menyampuk : Ahli Parlimen Raub macam mana?. Hadir ka?.
Lepas tu Pak Man tak dengar apa-apa lagi kerana tukang gunting letak mesin dekat dengan telinga Pak Man........

10 comments:

M. Ibrahim said...

Pergi gunting rambut ke, atau pergi menyiasat? Tak mengapa itu namanya pasang telinga. Bunyi mesin, menggangu agenda Pak Man..
Walau apa pun teruskan tugas pak man terhadap kami dan masyarakat dalam memberi suatu yang terbaik wassalam.Tugas YB tu

roslaini saad said...

masa melobi nak menang pilihan raya bukan main lagi...tapi bila dah dah title YB malas lak pi bersidang....potong elaun camni...

Pak Man laksam said...

Pok Him,
Bukan nak menyiasat, tapi dah terdengar, nak buat lagu mana...

roslaini,
Pak Man setuju tu....

MULAN said...

depa kan wakil kepada rakyat, kena jalankan t'jawab la la. ada ke ponteng, macam budak sekolah, malas jugak tu..!! elaun nak, title nak, ingat free kaa..??

aintsuperwoman said...

macam mana kerajaan nak bendung masalah anak2 ponteng sekolah, depa pun ponteng samaaaaaa...kalut, kalut...

arsaili said...

salam..haiii ni la kepimpinan melalui teladan? makan ensem pak man gunting rambut hehehe

Pak Man laksam said...

Mulan,
Betul tuuuu, Pak Man setuju.

ASW,
Betul tu!

Pak Man laksam said...

arsaili,
Hahaha...kepimpinan melalui teladan......tq.

ayieDklau said...

Ahli Parlimen Raub selalu ponteng sidang wooo...selalu pergi luar negeri wooo...cari amoi suruh mali malaysia wooo...sikalang lu tau kaa, manyak menteri tatak pegi sidang wooo...lu tau ka pasai apa? wa jawab sama lu...Rakyat didahulukan pencapain diutamakan...lol mana ada masa mau pegi sidang wooo...nanti itu kpi tatak jalan wooo ...

Pak Man laksam said...

ayie,
Tq!......