Tuesday, December 8, 2009

Terima lah kekalahan itu dengan hati yang terbuka.

Pak Man tujukan khas kepada pemain-pemain bolasepak Malaysia di Sukan SEA.
Kalah menang adalah adat pertandingan.
Keputusan pengadil adalah muktamad.

Contohi lah pemain-pemain pasukan sebuah negara eropah baru-baru ni yang tersingkir ke Piala Dunia kerana kesilapan pengadil. Mereka tak mengamuk pun.....
Timor Leste kena 11 - 0 ....rilek saja. Baik sungguh mereka ni.

Jangan tunjukkan perangai yang tak bertamadun kita itu di tempat orang.
Kamu mewakili negara, bukan mewakili kampung.

FAM...Pak Man percaya, akan mengambil tindakan yang sewajar nya.
Dalam bab mengambil tindakan ni...FAM memang cekap.

Selamat berjuang!!

8 comments:

Zaki said...

Dengar kata pasukan bolasepak wanita pun kalah 13-0 dgn thailand...tak kecoh2 pun, agaknya pasal semua dapat sebijik sorang, jadi tak lah berebut..hehehe.

Webmaster@Echam said...

hahahaha.. pemain2 bola sepak malaysia tu main batu seremban jelah....

AZANI said...

salam pm,
macam kata pepatah,tak pandai joget,katakan lantai tinggi rendah..

Pak Man laksam said...

Zaki,
Hahaha...kalau 13-0 makna nya Jurulatih dan pengurus pun dapat seorang sebiji....pandai sungguh demo.

Neeza Shahril said...

sejukkan hati dengan milo ais.. hehee
ada kena mengena ke?

Nur said...

salam
nak wat cam no pak mat... terima jelah.. next time cuba kasi menang naaaa

abu muaz said...

mai secawan....bilalah pasukan negara aku nii nak masuk piala dunia.

Pak Man laksam said...

Echam,
Terima kasih.......

Azani,
Terima kasih......

Neeza,
Terima kasih......

Nur,
Terima kasih......

abu muaz,
Terima kasih.......