Thursday, September 10, 2009

Sarang Tebuan


Kalau dah 2 atau 3 hari selepas Hari Raya, Pak Man suka makan kuih 'Sarang Tebuan' ni sambil tengok TV.
Lepas tu hirup teh o....sruuuup!....sruuuup!.
Oooooo...sedap nya!

10 comments:

~0~ said...

sedap tue sare tebue..

hani@debumelukut said...

ada org panggil kueh ros. mmg terkenal nih.

nj said...

Pak Man...
memang kuih tradisi yang sangat disukai...kami panggil kuih ros, kat Dungun mereka panggil bunga durian...tapi yang pasti kena cara buatnya...1 tin biskut 888 boleh habis...

lina said...

saya pun suka kuih ni. krup krap makan. Takde can nak makan masa minggu raya pertama nanti. :D

silversarina said...

ingat kan sarang tebuan apa tadi .... kuih ni memang sedap, kat rumah ni saya je yang makan , anak2 semua tak nak cuba makan .

manlaksam said...

-0-,
Memang mengasyikkan.....

manlaksam said...

hani,
Ada yang panggil kuih ros, ada yang panggil guih goyang, sebab masa menggorengnya kena goyang-goyang sikit....

manlaksam said...

nj,
Ooooo...kuih bunga durian. Pak Man baru pertama kali dengar. Banyak betul nama kuih ni.

manlaksam said...

lina,
Yaaaa....krup...kraaap.....itu yang buat kita ralit tuh.

manlaksam said...

Silversarina,
Lain tempat, lain pula nama nya.
Tenkiu.