Wednesday, January 19, 2011

Subuh-subuh lagi dah ada rezeki depan pintu pagar.

Pagi tadi 6.15 am buka pintu pagar.
Cendawan memutih tumbuh betul-betul depan pintu pagar.
Dapat lah sebesen.
Boleh masak untuk hidangan makan tengah hari.
Alhamdulillah, tak payah susah-susah masuk hutan atau kebun getah.
Kalau dah rezeki kita, depan pintu pagar Allah hantar.
Syukur!

15 comments:

Pak Zawi said...

Pak Mae,
Assalamualaikum. Cendawan busut ke? Sedapnya. Pak Zawi sanggup tukar ngan ayam. Cendawan busut masak ngan daun cekur manis dan keledek amat sedap sekali.
Murahnya rezeki Pak Mae. Alhamdulillah.

Fid said...

salam pak man
sedapnyaa
nak sikit
nasib baik saya bukan mengidam kalau tidaaakkk...hehehehe

faraulah said...

Setuju dengan Pak Zawi.. Mak saya sanggup beli cendawan busut ...
orang Bachok pangggil 'kulat pusu' ..

betul tak Pak Man?

Pak Man laksam said...

Pak Zawi,
Ya cendawan tu lah........Alhamdulillah.
Pak Zawi ni memang peminat kulat no.1 nih.....

Pak Man laksam said...

Fid,
Nasib baaaiiikkk......

Pak Man laksam said...

faraulah,
Betul lah tu.........sedap! manis!.

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Rezeki tu....!Alhamdulillah

sally said...

PM,
btol sgt tu,kalau dah Allah nak bg rezeki,sampai dpn pintu pagar dhantarNya..

adusss gulai lemak cili api cendawan dgn udang sedapppp!

Pak Man laksam said...

Ibu,
Alhamdulillah............

Pak Man laksam said...

Sally,
Gulai lemak cili api.....ooooooo ..... sedap tu.

vy said...

pak man

lama dah tak berblog ni
skrg dah sihat sikit
so dah rajin blog jumping2

hari tu saya g kenduri kawin
kat TEMAU
cari2 gak Pak Man

mana la tau kan.

kenduri kawin rumah yg kat masjid temau tuh.
sedap sunggu makan bubur buatan tangan dari tepung gandum.
mcm bubur caca.

Pak Man laksam said...

vy,
Temau di Jalan Lipis.
Pak Man di Batu Talam, jalan Sg.Koyan.
Bubur caca memang sedap.

PINATBATE said...

sedapnya..! murah rezeki sungguh!

lina said...

Alhamdulillah, murah rezeki Pak Man.


Hmmm... saya dah lama teringin nak makan gulai kulat masak lemak cili api...

vy said...

PakMan

oOoOo

ikut jln dari Taman Sentosa tuh yer.
nnt nak g pekan sehari kat pekan raub. nak beli sambal hitam!