Thursday, December 22, 2011

Konkrit rapuh macam keropok.

Tak sampai 10 tahun dah pecah-pecah. Macam mana lah agak nya projek ini boleh lulus. Mentang-mentang lah tempat ni jauh terpencil..........
Bukan nya gajah yang lalu di kaki lima ni. Budak-budak yang beratnya 30 kg saja.
Pak Man ada beberapa orang kawan yang jadi jurutera JKR. Harap mereka tak buat kerja macam ni.
Pak Man teringat sekolah Pak Man , TI Kuantan........dah setengah abad lebih tapi masih elok.
Itu lah bezanya hasil kerja orang dulu-dulu dengan hasil kerja kontraktor sekarang.
Kepada kawan-kawan Ex TI Kuantan 80-81 yang jadi kontraktor, Pak Man harap buat kerja betul-betul. Jangan nak menipu. Tak selamat hidup kita. Harta dunia hanya sementara sahaja.

4 comments:

fudzail said...

duit banyak secara menipu, haram dan berapa byk nak minta maaf kat akhirat nanti, budak2 yg belajar pun dah tak terbilang...

SangKunang said...

projek anok branok ... bagi sikit soghe.. huhuhu

Pak Man laksam said...

fudzail,
Betul tu........tapi ramai yang tak sedar. Asyik nampak RM, RM, RM.

Pak Man laksam said...

SangKunang,
Dah termakan budi, nak tegur pun serba-salah. Itu lah keadaan sebenarnya.