Thursday, April 28, 2011

Tunjuk Langit

Ubat kencing manis dan darah tinggi Isi dalam nya macam kuaci. Rasa pahit.



11 comments:

Saudagar Setia Madu Khaula said...

Salam Pak Man,

Wah! Pertama kali lihat rupa pokok dan buahnya. Selama ini cuma dengar saja.

AZANI said...

assalam pak man
bukan saja itu, ia juga setanding tongkat ali hitam...saya diberitahu.

Abiey69 said...

masih banyak pokok di sepanjang jalan kuala krai ke gua musang dan juga di sekitar padang tembak pengkalan chepa

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Pak Man,

Singgah tumpang baca.

Zabs said...

Salam Pak Man,

Nama yang agak menarik. Dari mana ia diperolehi agaknya ye?

Pak Man laksam said...

Saudagar,
Begitulah rupa nya............

Pak Man laksam said...

Azani,
Ohhh...banyak lagi khasiat nya......tq.

Pak Man laksam said...

Abiey,
Boleh kutip dan simpan. Harganya mahal sekarang.

Pak Man laksam said...

Kunang-kunang,
Dialu-alu kan............tq.

Pak Man laksam said...

Pak Zabs,
Buahnya sentiasa tegak, menunjuk ke arah atas(langit).

Anonymous said...

Salam Pak Man
2, 3 tahun saya baca pasal pokok ni. Nak tengok rupanye. Mak cakap - 'tu kat tingkap blakang rumah kau.' Haish tak sangka banyak kat sini (tampines Spore). Hari2 tengok tak sedar.
Gomen cantas bila terlampau rimbun dan saya mintaklah pekerja nya. Dikasi 2 plastik besar. Buahnye masih muda. Tak tahu aper nak buat at last buang.