Saturday, April 23, 2011

Banjir lagiiiii.........entah kali keberapa dah.......

Hari ini Semantan Ulu banjir lagi...............
Banjir kilat, macam bandar-bandar besar........
Kalau di bandar ada bangunan pencakar langit...
Kampung kami ada pokok 'tunjuk langit'. Buahnya boleh buat ubat darah tinggi dan kencing manis.

17 comments:

hani@debumelukut said...

kampung kami kemarau, kampung dia banjir pulak...

PINATBATE said...

dapat cuti banjir tak Pak Man..?

faraulah said...

Aloh laaa...siannyer!

Pak Zawi said...

Pak Mae,
Boleh claim bantuan banjir ko tiap kali banjir?

Sally said...

Sini panas dan kering..sana banjir ya..hati2 ya anak2...

Pak Man laksam said...

debumelukut,
Begitu lah dunia.......

Pak Man laksam said...

pinat,
Tak....sekolah macam biasa.

Pak Man laksam said...

faraulah,
Dah nasib......tak ada siapa yang jenguk....

Pak Man laksam said...

Pak Zawi,
Tak ada pun.....banjir hanya beberapa jam saja......lagipun pilihan raya lambat lagi.

Pak Man laksam said...

sally,
tenkiu....budak-budak ni dah lali dah....

KR 31 A.K.A Zabri said...
This comment has been removed by the author.
KR 31 A.K.A Zabri said...

heheh... Dari zaman saya kecik dulu sampai sekarang masalah ni tak selesai... dan rasanya tak akan selesai... kecuali pindahkan sekolah semantan tu.....apa pun memang seronok bila banjir... ade change tak yah belajar... heheh

Suria Kelang said...

Salam Pak Man...buah tunjuk langit tu camana rupanya?

Errr....kami akan berada di Kenyir Sabtu-Isnin. Balik dari Kenyir tu kalau boleh nak gak menyinggah.... Boleh bersua muka... Camana nak talipon Pak Man? Boleh hubungi Boss saya, Hj Naha, di 013-2748495. Tkasih....

Yong Ana said...

Zabri,
Ada org Jabatan Kebajikan Masyarakat yang jenguk tapi datang gitu je.. nak harap turun skali jejak air pun payah.. nasib-nasib.. Diorang kena buat benteng yang tinggi supaya air sungai semantan tu tak melimpah dan kena rumah2 orang kg..

Pak Man laksam said...

Zabri,
Tenkiu...........

Pak Man laksam said...

Suria,
Pak man dah hubungi.....tq.

Pak Man laksam said...

Yong ana,
Oh gitu............tq.