Monday, December 13, 2010

Begasi Pak Man masih lagi di Jeddah.

Beg-beg kami, warna biru dan biru tua(kehitaman) masih belum tiba lagi. Setelah seminggu Pak Man balik, maka pagi tadi Pak Man call Tabung Haji tanya khabar. Mereka kata mereka akan hubungi balik dalam masa dua hari.
Tak puas hati, Pak Man call KLIA bahagian begasi. Mereka kata separuh drp begasi KT 43 dah tiba tapi Pak Man punya tak ada.
Panas hati, Pak Man tanya adakah beg-beg tersebut telah tersesat ke Afrika atau pun ke Afghanistan.......
Jawab orang di sebelah sana, beg-beg tu masih lagi berada di Jeddah.
Macam mana keadaan ini boleh terjadi,
Jawabnya, sebab kapal terbang yang kami naik itu kecil tak muat nak isi beg-beg semua.
Hahaha...........nak tipu orang kampung lah ni.
Beri lah alasan yang munasabah sikit.
Pak Man tak boleh tunggu lagi. Esok nak balik Kelantan.
Terpaksa lah beli kurma di Mydin.

20 comments:

a kl citizen said...

ada jugak kes macam ni ya....

faraulah said...

memang pesen dia ke lagu ni Pak Man?

Abiey69 said...

tak habis2 masalah bagasi ni pak man...... setipa tahun ada aje

Ibu Sayang said...

Salam Pak Man,

Panjat kan doa kepada Allah SWT supaya beg-beg itu kembali ke pangkuan Pak man, insyaAllah

Masa ibu pi haji last year tak ada pulak kes jemaah sampai dulu beg sampai kemudian. Sabar ya Pak Man

naha said...

Kawan saya baru balik 7hb lepas, katanya untuk penerbangan tu memang bagasi tak ikut sama atas sbb keselamatan, cuaca buruk katanya. tunggulah lepas 10 hari baru dapat berita.

Beg kami sekeluarga KT24 semuanya setel..alhamdulillah, kawan lain ada juga yang hilang beg.

PINATBATE said...

Mudah-mudahan sampailah bag-bag tu dgn selamat yer Pak Man..sabar bebanyak yer..

Cikli said...

salam pak hj man,

beg tu sayang nak tinggal tanah arab.

pakmat said...

..salam pakhaji..terlalu lama rasanya pakmat tidak bersila disini sambil bergobek sirih..pohon maaf, pakman..kekadang yg terdekat kita terlepas sedangkan yang jauh diberi tumpuan..setahunya pakman dah kembali dari tanah suci..apa pun, tahniah dan syabas..bargasi tertinggal hanya ujian yg kecil..yg penting pakman sihat dan aman sekeluarga..indah gambar-gambar yg dipaparkan..dan pakmat tahu pengalaman pakman disana lebih indah dan lebih bermaana..

..terima kasih kerana sudi bertanya khabar tentang pakmat sewaktu dikedai Chuan..dan mengecami kerusi merah tempat pakmat bersantai sambil membaca berita..terasa sisa-sisa hidup ini terlalu singkat..mungkin dilain kali kita bersua..insyaAllah..pakmat doakan pakman sentiasa dalam keadaan mengembirakan..

sally said...

Salam,

sabar ya PM..ada rezeki tiba lah tu nnt bagasi2 PM tu..

Pak Man laksam said...

KL citizen,
Terima kasih..........

Pak Man laksam said...

faraulah,
Memang pengurusan mereka kelam kabut sikit.

Pak Man laksam said...

Abiey,
Mereka tak belajar dari pengalaman lalu lah agak nya.

Pak Man laksam said...

Ibu,
Sabar............tq.

Pak Man laksam said...

naha,
Macam-macam hal....sabar aje lah.

Pak Man laksam said...

Pinat,
Harap-harap begitulah.........tq.

Pak Man laksam said...

Cikli,
Mungkin juga lah...........

Pak Man laksam said...

Pak Mat,
Insya Allah kita akan jumpa nanti.
Chuan tu sangat baik orang nya. Setiap kali saya balik kampung nanti, saya akan ke sana.

Pak Man laksam said...

Sally,
Sabar..........tq.

M. Ibrahim said...

Cerita Pak Him sebaliknya. Semasa ke Langkawi minggu lepas, beg-beg(bagasi) sampai dahulu dari kawe. Banyak dilonggokkan di Kedai Kedai Haji Wen. Walau apa Pak Him tetap Sabar....

Pak Man laksam said...

Pok Him,
Lama tak singgah sini. Gi makan angin rupa nya demo.