Wednesday, March 23, 2011

Lada solok.

Lada yang digunakan untuk buat 'Solok Lada'. Khas untuk tatapan orang yang tak pernah tengok pokok lada jenis ini.
Selain dibuat solok, boleh juga buat ulam, makan mentah, cicah budu.
Cuti sekolah baru-baru ni Pak Man balik kampung, nampak pokok lada ni yang ditanam tepi rumah , ambil gambar, masuk blog.
Habis cerita.

12 comments:

AZANI said...

salam pakman
nasi kerabu selalu minta campur lada solok dengan daging ...sedap...
tapi yelah...nasi kerabu yang sedap tu hanya masa bazar ramadan..
tak tahu masa biasa di mana dia niaga...kata kat taman daya, jb, puas cari...

hani@debumelukut said...

yer azani, solok lada mmg ngam dgn nasi kerabu..nak yg sedap senang jer, masak sendiri/org rumah masak.

Fid said...

saya mmg suka lada solok
makan gitu je hahahahhaha

Pak Man laksam said...

Azani,
Memang dia punya pasangan tu........ngam!

Pak Man laksam said...

debumelukut,
Memang betul tu.........tq.

Pak Man laksam said...

Fid,
Memang sedap, tak pedas sangat.

pB said...

lamo doh tok makae lado solok nie

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kalau tak da lada solok..nasik kerabu jadi tak lengkap umpama malam tidur luar bilik berteman nyamuk

M. Ibrahim said...

Nasi kerabu kena tambah Daging Bakar baru sedap.Tambah lagi, sebab kita tukang tambah.

Pak Man laksam said...

pB,
Kena balik KB lah tu......

Pak Man laksam said...

Brutalsolo,
Hahaha....begitu sekali?

Pak Man laksam said...

Pok Him,
Betul tu..........
jangan tambah banyak sangat ......
tengok perut tu.